آفتاب

کار کردن در این شرایط خطرناک است



پیشکسوت سینما و تلویزیون، با توصیه همگان بر رعایت موارد بهداشتی به ویژه زدن ماسک در روزهای کرونایی، تاکید کرد:‌ در این مدت هیچ کار بازیگری انجام ندادم؛ البته پیشنهادهایی داشتم اما ترجیح دادم خانه بمانم چرا که کارکردن در این شرایط خطرناک است.

پرویز پورحسینی امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور همزمان با سالروز تولد ۷۹ سالگی اش در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا و با اشاره به فعالیت‌های خویش در روزهای همه گیری بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: این روزها عمدتا در خانه هستم، موارد بهداشتی را رعایت و از مادر پیرم مراقبت می‌کنم از این رو افرادی که همچون ما سن و سالشان بالا است، باید مراعات کنند.

این هنرمند سینما،‌تئاتر و تلویزیون در توضیح علت خطرناک بودن جلوی دوربین قرارگرفتن بازیگران و کارکردن در این ایام، تصریح کرد: بازیگران تنها افرادی هستند که چون جلوی دوربین می روند، نمی توانند ماسک داشته باشند؛ یعنی پشت صحنه ممکن است که بتوانند ماسک بزنند اما بازیگر نمی تواند و چون در فضاهای بسته کار کردن خودش ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می دهد، این کار خطرناک است به همین دلیل ترجیح می دهم در این ایام کار نکنم.

پورحسینی در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از ایام کرونا و در سه سال اخیر در هیچ پروژه سینمایی حضور نداشته است، گفت: دلیل خاصی ندارد اما کارهایی که پیشنهاد شده است را دوست نداشتم و مورد علاقه ام نبوده است.

این بازیگر پیشکسوت همچنین در توضیح کارهایی که در این ایام به انجام آنها پرداخته است، گفت: در این روزهای خانه نشینی بیشتر فیلم می‌بینم، کتاب می‌خوانم و اینها تنها کارهایی است که می‌توانم انجام دهم.

از هزاردستان تا مختارنامه (۵ دهه فعالیت هنری)

پرویز پورحسینی (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۲۰ در تهران)، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی در سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و در سال ١٣۵۴ از رشته بازیگری دانش‌آموخته شد. او در آثارِ کارگردانانِ نامداری چون پیتر بروک و بهرام بیضایی و علی حاتمی و حمید سمندریان و آربی اوانسیان و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی و امرالله احمدجو بازی کرده است.

بازی در آثار و نقش‌های ماندگاری همچون اسحاق (مریم مقدس۱۳۷۹)، متین السلطنه (۱۳۶۷)، سفیر انگلیس (امیرکبیر ۱۳۶۳-۱۳۶۴)، دکتر ندیمی (شب دهم ۱۳۸۰)، میثم تمار (مختارنامه۱۳۸۹) و جلال شایان (اولین شب آرامش ۱۳۸۴-۱۳۸۵) از پورحسینی شخصیتی خاطره‌انگیز با صدایی منحصر به فرد در ذهن مخاطبان و علاقمندان آثار سینمایی و به ویژه تلویزیونی (به دلیل کثرت و تعدد آثار این هنرمند در این قاب) ساخته است.

فیلم های سینمایی: جاده قدیم (۱۳۹۶)، صدای منو می‌ شنوید ؟ (۱۳۹۵) قاتل اهلی (۱۳۹۵) صله سحر (۱۳۹۴) دوران عاشقی (۱۳۹۳)  رستاخیز (۱۳۹۱) سفر مرگ (۱۳۸۷)  خواب لیلا (۱۳۸۶) جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴) مریم مقدس (۱۳۷۹) کمیته مجازات (۱۳۷۷) حرفه‌ ای (۱۳۷۵) فصل پنجم (۱۳۷۵) شیخ مفید (۱۳۷۴) عاشق فقیر (۱۳۷۴) بلندی‌های صفر (۱۳۷۲) روز فرشته (۱۳۷۲) اوینار (۱۳۷۰) دره شاپرک‌ ها (۱۳۷۰) راه و بیراه (۱۳۷۰) چاووش (۱۳۶۹) رنو تهران – ۲۹ (۱۳۶۹) دو سرنوشت (۱۳۶۸) راز کوکب (۱۳۶۸) سفر عشق (۱۳۶۷) شب حادثه (۱۳۶۷) کشتی آنجلیکا (۱۳۶۷) ایستگاه (۱۳۶۶) بهار در پاییز (۱۳۶۶) باشو غریبه کوچک (۱۳۶۵)  رابطه (۱۳۶۵)  سراب (۱۳۶۵) طلسم (۱۳۶۵) میهمانی خصوصی (۱۳۶۵) خط پایان (۱۳۶۴) مردی که موش شد (۱۳۶۴) گنج (۱۳۶۳) کمال الملک (۱۳۶۲)  چشمه (۱۳۵۱) آثاری هستند که در کارنامه سینمایی پورحسینی ثبت شده‌اند.

همچنین سریال های تلویزیونی: بیگانه ای با من است (۱۳۹۸) تاریکی شب(۱۳۹۷) میکائیل (۱۳۹۴) شیدایی (۱۳۹۰) شب می‌ گذرد (۱۳۸۷) بی‌ گناهان (۱۳۸۶–۱۳۸۷)  اولین شب آرامش (۱۳۸۴–۱۳۸۵) مختارنامه (۱۳۸۳–۱۳۸۸ شب دهم – ۱۳۸۰)  مریم مقدس (۱۳۷۹)  استنطاق  (۱۳۷۸) پزشکان (۱۳۷۷)  تصویر یک رؤیا  (۱۳۸۰) آشپزباشی (۱۳۷۴) تاریخ روابط ایران و انگلیس (۱۳۷۲)  قافله این عمر (۱۳۷۱)  روزی روزگاری (۱۳۷۰–۱۳۷۱) آلبوم خانوادگی (۱۳۶۹) مهر و ماه (۱۳۶۹) امیرکبیر(۱۳۶۳–۱۳۶۴) هزاردستان(۱۳۵۸–۱۳۶۶) آثار شناخته‌ای هستند که پورحسینی در آنان به ایفای نقش پرداخته و درطول ۵ دهه گذشته از تلویزیون به نمایش درآمده‌اند.




وبگردی