آفتاب

هشدار درباره ظهور رادیکالیسم در مجلس



ایلنا نوشت: فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: از مجلس اول تا مجلس فعلی ما همیشه تعدادی نماینده در مجلس داشتیم که رادیکال بوده‌اند و من نمی‌خواهم این مساله را رد کنم که در مجلس جدید هم چنین افرادی حضور دارند.

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا در خصوص طرح تعدادی از نمایندگان درخصوص فضای مجازی که به عنوان «طرح انسداد فضای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، گفت: ببینید مجلس یک مجلس جدید است و اکثریت نماینده‌ها هم جدید هستند. گاه یک خروجی‌هایی از طرح‌های نمایندگان می‌بینیم که این‌ها هم یک مقدار مبهم است و هم خیلی مطابق با شرایط کشور و منطق نیست.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه برخی از طرح‌ها براساس مصالح و شرایط روز مطرح نمی‌شوند، تصریح کرد: این طرح از جمله طرح‌هایی است که یک سری از نمایندگان دور هم جمع می‌شوند و یک طرحی را امضا کرده و ارائه می‌دهند که تاکنون چند مورد از آن‌ها را هم در مجلس جدید شاهد بودیم. اما به نظر من اینگونه طرح‌ها خیلی مبنای دقیقی ندارد و بر اساس مصالح و شرایط روز نیست، لذا باید منتظر باشیم و ببینیم که اساسا هیات رییسه این نوع طرح‌ها را برای مطرح شدن در صحن علنی تایید می‌کند یا خیر و بعد هم ببینیم رای نمایندگان به آن چه خواهد بود.

این تحلیلگر اصولگرا در پاسخ به این سوال که دسته‌بندی نمایندگان به دو طیف اکثریت تندرو و اقلیت معتدل را درست می‌دانید یا خیر، گفت: من نمی‌خواهم این مساله که تعدادی از نمایندگان رادیکال هستند را رد کنم اما معتقدم که فعلا برای این قضاوت مقداری زود است و هنوز ما آثار جدی از این نوع تقسیم‌بندی را به صورت ملموس مشاهده نکرده‌ایم و همچنین به شخصه فکر می‌کنم که به خاطر مصالح مجلس نباید این نوع تقسیم‌بندی ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تقسیم کردن مجلس به دو قسمت تندرو و معتدل یا کندرو به نظر من هم ممکن است که با واقعیت منطبق نباشد و هم اینکه تاحدودی صحیح نیست، بلکه باید ببینیم در عمل چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ایمانی به مساله حضور تندروها در ادوار مختلف مجلس اشاره و تصریح کرد: از مجلس اول تا مجلس فعلی ما همیشه تعدادی نماینده در مجلس داشتیم که رادیکال بوده‌اند و من نمی‌خواهم این مساله را رد کنم که در مجلس جدید هم چنین افرادی حضور دارند که منش و رفتار آن‌ها نسبت به دیگران رادیکال است اما نکته این است که این‌ها چه اندازه در مجلس اثرگذارند و چه میزان خواهند توانست در عمل تصویب پارلمان را برای طرح‌ها و یا همراهی و رای نمایندگان در برخورد با وزرا را با خود داشته باشند.

وی افزود: فاصله میان تعداد این افراد رادیکال و آرا مصوبات مجلس معمولا زیاد است و ممکن است که این‌ها اصلا نتوانند تاثیرگذاری چندانی در نتیجه و خروجی مجلس داشته باشند، بنابراین نیاز است که مقداری صبر کنیم تا مشاهده کنیم که در ادامه چه اتفاقاتی در مجلس رخ خواهد داد.


وبگردی