آفتاب

رهبر انقلاب و روحانی بر تولید کدام نوع موشک تاکید جدی دارند؟



رئیس جمهور گفت: بسیار مهم است که امروز وزیر دفاع کشور می گوید کمتر از ۲ سال در موشک کروز دریایی از برد ۳۰۰ کیلومتر به ۱۰۰۰ کیلومتر رسیده ایم که این نشان می دهد ما در مسیر تولید و خودکفایی قرار گرفته ایم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسئله موشک کروز برای ما اهمیت ویژه دارد، یک زمانی بود در دنیا موشک بالستیک و موشک زمین به زمین به عنوان یک قدرت بزرگ در پهنه تهاجم و دفاع مطرح بود ولی امروز می‌توانیم بگوییم هر چه زمان می‌گذرد جایگاه موشک بالستیک پایین می‌آید و جایگاه موشک کروز ارتقا پیدا می‌کند و دلیل آن روشن است که نمی‌خواهم راجع به آن بحث کنم. باید توان خود را در موشک کروز بگذاریم.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که امروز وزیر دفاع کشور می گوید کمتر از ۲ سال در موشک کروز دریایی از برد ۳۰۰ کیلومتر به ۱۰۰۰ کیلومتر رسیده ایم که این نشان می دهد ما در مسیر تولید و خودکفایی قرار گرفته ایم و آن چیزی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می کرد که ما می توانیم و آنچه ما می خواهیم و خواست ما هست دست یافتنی است. ممکن است به یکی زودتر برسیم و یکی دیرتر برسیم ولی مهم این است که دست یافتنی است.

روحانی افزود: من چند سال است که به امیر حاتمی گفته‌ام که در تولید موشک تمام توان خود را روی موشک‌های کروز و انواع مختلف آن بگذاریم که هم می‌تواند دقیقتر هدف را بزند، هم استتار کند و هم بهتر عمل کند.



وبگردی