آفتاب

همه‌چیز درباره سهمیه آسیایی لیگ / استقلال کار خودش را پیچیده کرد؛ سپاهان نیازمند یک معجزه



در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر جدال هیجان‌انگیزی بین چهار تیم برای کسب دو سهمیه آسیایی باقیمانده به وجود آمده است.

ایرنا: هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که نتایج جالبی در مسابقات مختلف به دست آمد. پنج تیمی که برای رده دوم تا ششم می‌جنگند و شانس آسیایی شدن داشتند نتایج جالبی را به دست آوردند و در نهایت کار به جایی رسید که هیچ تیمی به پرسپولیس اضافه نشد و در سوی مقابل شهرخودرو از کورس رقابت آسیایی بیرون آمد.

استقلال که با یک برد می‌توانست سهمیه آسیایی خود را قطعی کند در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان با نتیجه یک بر یک متوقف شد. آبی‌پوشان تهرانی حالا با ۵۰ امتیاز و تفاضل بهتر در رده دوم قرار دارند اما برای اینکه با خیال راحت کسب سهمیه کنند باید در هفته آخر شاهینِ از پیش سقوط کرده را شکست دهند. البته که تساوی و حتی باخت استقلال هم در شرایطی خاص آنها را به آسیا خواهد فرستاد اما قطعا دل بستن به این اتفاق، کار تیم مجیدی را دشوارتر می‌کند.

تراکتور، تیم سوم جدول است که ۵۰ امتیازی شد. تیم ساکت الهامی بعد از چند هفته در دیداری جنجالی با نتیجه ۲ بر یک از سد همشهری خود گذشت و شانسش را برای آسیایی شدن افزایش داد. آنها باید در اهواز دیداری ۶ امتیازی و سرنوشت‌ساز را مقابل فولاد برگزار کنند. ماجرای تراکتور به گونه‌ای است که آنها در صورتی که شکست بخورند قطعا سهمیه نمی‌گیرند اما پیروزی این تیم قطعا سهمیه را برایشان به ارمغان می‌آورد. نتیجه مساوی هم همه چیز را به نتیجه دو بازی استقلال و سپاهان مقابل رقبایشان گره می‌زند.

سپاهان در نبود قلعه‌نویی به برد شیرینی در برابر شهرخودرو رسید و حالا با ۴۸ امتیاز، بالاتر از فولاد در رده چهارم قرار گرفت. سپاهان امیدوار است که فولاد و یا شاهین در هفته پایانی یکی از ۲ تیم تراکتور یا استقلال را متوقف کنند و آنها با شکست دادنِ پیکانی که برای نیافتادن می‌جنگد، آن هم در تهران، به سهمیه آسیا برسند. پیروز نشدن سپاهان تحت هر شرایطی آنها را از حضور در رده دوم یا سوم محروم خواهد کرد و پیروزی این تیم هم متضمن کسب سهمیه نخواهد بود.

فولاد خوزستان با تساوی ناامیدکننده برابر پارس به رده پنجم سقوط کرد. فولاد مانند سپاهان ۴۸ امتیازی است. این تیم در صورت عدم پیروزی به هیچ وجه آسیایی نمی‌شود اما بردش هم ماجراهایی در پی دارد. آنها در صورت شکست تراکتور قطعا از این تیم سبقت خواهند گرفت اما باید امیدوار باشند که یا استقلال ببازد و یا سپاهان به برتری نرسد. امید نکونام به شاهین و بیش از آن به پیکانی است که برای بقا نیاز به گرفتن امتیاز دارد.

حال باید دید در هفته پایانی از بین چهار تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد کدام دو تیم به ترتیب با کسب رتبه‌های دوم و سوم سهمیه قطعی حضور در آسیا را از طریق لیگ به دست می‌آورند. بدون شک در صورتی که استقلال یا تراکتور در جام حذفی قهرمان شوند و جزو تیم‌های دوم و یا سوم باشند این فرصت نصیب تیم چهارم لیگ می‌شود که به آسیا برسد پس کسب این رتبه نیز اهمیت دارد.




وبگردی