آفتاب

حال بشار اسد حین سخنرانی خراب شد



دفتر ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که «بشار الاسد» رئیس جمهور سوریه عصر امروز در حین سخنرانی در برابر پارلمان جدید این کشور دچار اندکی افت فشار خون شد و برای دقایقی سخنرانی خود را متوقف کرد.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور سوریه پس از چند دقیقه  با بهبود حالش سخنرانی خود را به صورت طبیعی کامل کرد و مشروح سخنرانی او ساعت شش و نیم به وقت سوریه از رسانه های این کشور پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، پارلمان جدید سوریه که بر اساس سومین دور انتخابات پس از بحران در این کشور تشکیل شده است، کار خود را از روز دوشنبه آغاز کرد.

جلسه افتتاحیه روز دوشنبه پارلمان سوریه به ادای سوگند نیمی از ۱۵۰ عضو پارلمان  اختصاص داشت  و نیم دیگر هم امروز سوگند یاد کرده و پس از آن به سخنان رئیس جمهور این کشور گوش فرادادند.

بر اساس قانون اساسی کشور سوریه، تشکیل پارلمان جدید عملا به معنای استعفای دولت است و بر این اساس پیش بینی می‌شود که در مقطع پیش رو دولت جدید تشکیل شود اما میزان تغییر به صلاحدید رئیس جمهور بستگی دارد که نخست وزیر را معرفی می کند و از او می خواهد کابینه را تشکیل دهد.

سومین انتخابات پارلمانی سوریه پس از آغاز بحران این کشور در ۱۰ سال پیش، در  بیست و نهم تیر ماه امسال برگزار شد.

سوریه طی ۱۰ سال اخیر، شش انتخابات شامل سه انتخابات پارلمانی، دو انتخابات شوراهای شهر و روستا و یک انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده است.



وبگردی