آفتاب

امکان تامین مواد اولیه شرکت‌های نانویی در کشور



محققان یکی از شرکت‌های فناور نانو موادی را برای کاهش اثرات و بوی نامطبوع ناشی از حضور میکروارگانیسم‌ها به بازار معرفی کردند، ضمن آنکه شرکت‌های تولید کننده فرش و لوازم منزل از مشتریان این محصولات هستند.

به گزارش ایسنا سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت فناور، "میکرو و نانوکپسول‌ها"، "تبدیل ترکیبات بدبو به ترکیبات بی‌بو" و "کاهش فراریت مواد دارای بوی نامطبوع" را از روش‌های کاربردی برای کاهش اثرات و بوی نامطبوع ناشی از حضور میکروب‌ها دانست و گفت: برای این منظور محصولاتی نظیر آمیزه ABS آنتی‌باکتریال، آمیزه پلی‌کربنات آنتی باکتریال حاوی نانوذرات اکسید روی، آمیزه پلی اتیلن آنتی‌باکتریال، آمیزه پلی‌پروپیلن آنتی‌باکتریال، آمیزه پلی‌آمید آنتی‌باکتریال و آمیزه پلی‌استر آنتی‌باکتریال را تولید و به بازار عرضه ‌کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌هایی که مشتریان ما هستند، به طور میانگین ماهانه یک تُن نانومواد تولیدی ما را خریداری می‌کنند، خاطر نشان کرد: ما تلاش داریم تا نقش واحد تحقیق و توسعه را برای شرکت‌های دیگر ایفا کنیم. در واقع به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند از نانومواد در ارتقاء کیفیت محصولات خود استفاده کنند؛ از این‌رو همکاری گسترده‌ای با شرکت‌ها داریم.

سلیمی هدف این شرکت را نوآوری در محصولات کنونی و ایجاد محصولاتی با ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فرد در صنایع مختلف ذکر کرد و یادآور شد: دامنه کاربرد نانومواد و آمیزه‌های نانویی آنتی‌باکتریال تولید شده بسیار وسیع بوده و از آن‌ها می‌توان در حوزه‌هایی نظیر سرامیک، پلیمر و نساجی استفاده کرد.



وبگردی