آفتاب

برنامه هیأت زنجیرزنان حضرت سبزقبا (ع)دزفول در مراسم محرم بعنوان اولین هیئتی که برنامه های خود را اعلام کرد



به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری آفتاب هیئت امنای زنجیرزنان حضرت سبزقبا(ع) شهرستان دزفول صورتجلسه نهایی خود را به اعلام کرد.

۱. امسال محرم هیچ برنامه ای مبنی بر عزاداری جمعی اعم از شبهای محرم و روز های تاسوعا و عاشورا ، در محل هئیت برگزار نخواهد گردید. (حتی اگر همه هیئت ها فعالیتهای خود را مانند هر سال داشته باشند)

۲. در دهه اول شبهای محرم طبق ساعتی که در آینده اعلام خواهد گردید برنامه عزاداری فقط با حضور مداح هیئت ، بصورت مستقیم و بمدت نیم ساعت از طریق اینستگرام و فضای مجازی پخش خواهد گردید.

۳. به منظور تعظیم شعائر به ساحت مقدس اباعبدالله مانند همه ساله ، هر شب صدای مداحی از طریق بلندگوهای هیئت بصورت ملایم پخش خواهد گردید ، اما بعلت جلوگیری از ازدحام مردم و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی ، دربهای حسینیه بسته و هیچ گونه پذیرایی انجام نخواهد پذیرفت. 

۴. نذورات هر ساله هیئت بصورت خام بسته بندی و بصورت بسته معیشتی بین خانواده های مستمندی که هر ساله در ضیافتهای اباعبدالله ارتزاق می کردند تقسیم خواهد گردید.

۵.ضمن تشکر ویژه از همه دوستان و عزیزانی که همه ساله ما را در عزای سالار شهیدان همراهی می نمودند، خواهشمندیم کمک ها و نذورات خود اعم از گوشت ، برنج ، روغن ، ماکارونی ، شکر و ..... را تحویل هیئت امنا فرمائید.

در پایان یادآور می شود امسال پایان عزاداری ۱۴۰۰ ساله اباعبدالله نیست و شرایط موجود بر اساس عقل و شرع حکم می کند تا بفکر جان خود و خانواده ها بوده و به این طریق هم عزاداری باشکوهی از طرق فضای مجازی برگزار و هم از طرفی نذورات همه ساله هیئت ادا خواهد گردید.

ان شاءالله به شرط حیات ، سال آینده با برطرف شدن ویروس کرونا و فضایی آکنده از معنویت عزاداری اباعبدالله الحسین را با شور خاصی و بهتر از هر سال برگزار نموده و امسال را جبران خواهیم نمود.


🆔 @aftabonline




وبگردی