رابرت سی مورگان، منتقد هنرهای بین المللی، مورخ هنری، موزه دار، هنرمند و استاد دانشگاه، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هنری در رشته مجسمه سازی و دارای PhD (مقام استادی) در تاریخ هنر معاصر است.

وی تاکنون بیش از ۱۵۰۰ مقاله انتقادی و مطالعاتی و ۲۰۰ کاتالوگ منتشر ساخته است. از کتاب های اخیر او هنر مفهومی؛ یک دیدگاه امریکایی (۱۹۹۴)، از هنر به ایده ها (کمبریج، ۱۹۹۶)، پایان دنیای هنر (آلوورث ۱۹۹۸)، گری هیل (جان هاپکینز۲۰۰۰)، بروس نومان (جان هاپکینز ۲۰۰۲)، کلمنت گرینبرگ؛ آخرین نوشته ها (دانشگاه مینه سوتا ۲۰۰۳)، وازارلی (برازیلر ۲۰۰۴)، و سگ های وحشی در بالی (انتشارات NSPت۲۰۰۵) است. مورگان به عنوان منتقد مستقل، برای فصلنامه گلاس، مجله مجسمه و ریل بروکلین فعالیت هایی داشته است. به علاوه، وی با بیش از پنجاه نشریه و ماهنامه بین المللی که به چهارده زبان ترجمه شده اند، همکاری داشته است. دکتر مورگان بیش از چهل نمایشگاه برگزار کرده است که برخی از آنها عبارتند از؛ آلن کاپروف (۱۹۷۹)، کومار وملامید (۱۹۸۰)، هنرمندان و کتاب ها (۱۹۸۰)، شش هنرمند و موفقیت بصری (۱۹۸۵)، ایده ها و ناپایداری ها (به همراه لسلی تونکونوف، ۱۹۸۹)، ماکس ارنست. آخرین کارهای چاپی (۱۹۸۹)، هونگ لیو (۱۹۸۹)، ایده- دکوراتیو (به همراه هولی سولومون، ۱۹۹۰)، بدون سمت گیری (۱۹۹۰)، لوگو بی لوگو (به همراه پی یر رستانی، ۱۹۹۴) سطح سمبلیک (۱۹۹۴)، زنان در آستانه (به همراه الگاویمر، ۱۹۹۵)، گوناگونی (به همراه پیترسلز، ۱۹۹۷)، ژست (۲۰۰۲)، ساماندهی؛ تعمقی درباره فضا (۲۰۰۲)، هنر و دیدگاه سینمایی، جشنواره فیلم ونیز (به همراه پی یر رستانی،۲۰۰۳)، دوسالانه لودز (موزه دار همراه، ۲۰۰۴)، به طرف (۲۰۰۵)، نشانه بهشت (۲۰۰۵)، تبعید خاموش(۲۰۰۶)، مابعدالطبیعه و واقعیت (۲۰۰۶) و حاشیه بصری (انتشار در مارس- آوریل ۲۰۰۷ برای گالری پرات منهتن) به عنوان یک هنرمند، وی فیلم هایی را در فضای هنرمندان (نیویورک)، موزه هنر امریکایی واتینی، موما MoMA، آرشیو جنگ فیلم (نیویورک)، جعبه سفید و هزاره فیلم (نیویورک) به نمایش گذارده است. وی عکس ها و نقاشی هایی در ستون های سفید، CEPA، گالری اریک استارک، گالری آنتوان کاندو (پاریس)، موزه هنری مک کیسیک (کارولینای شمالی)، موزه اولریش (ویچیتا، کانزای)، گالری هنری یادبود (روچتر، نیویورک)، موزه هنرمندان بین الملل (لهستان)، موزه هنرهای معاصر (شیکاگو)، چهل و نهمین دو سالانه ونزیا، گالری یاکی کورنبلات (آمستردام) و گالری ۲۰۰۰- ۱۹۰۰ (پاریس) به نمایش گذارده است. دکتر مورگان سه هدیه ملی برای کمک های بشردوستانه (۱۹۸۸ و ۱۹۸۷ و ۱۹۸۰ )، یک جایزه راکفلر (NEAت۱۹۸۸) و یک جایزه گرین برگر (۱۹۹۴) دریافت کرده است.

او دارنده جایزه ۱۹۹۹ آرکیل برای نقد هنری بین المللی در سالامانسا، اسپانیا، و در همان سال، به عنوان داور جایزه یونسکو در چهل و هشتمین دو سالانه ونزیا برگزیده شد. در سال ۲۰۰۵، رابرت سی مورگان برنده دو جایزه موسسه ادوارد آلبی و جامعه فولبرایت برای نقش اش در هنرهای سنتی در گوانگجو کره شده است. وی که سابقاً استاد تاریخ هنر در موسسه تکنولوژی روچتر بوده است، اکنون در نیویورک، در قسمت فارغ التحصیلی موسسه هنرهای زیبای پرات به تدریس مشغول است.