اما با نگاهی حرفه‌ای می‌توان تفاوت‌های ساختاری نقاشی‌های این دو هنرمند را به‌خصوص از نظر نحوه رنگ‌گذاری تشخیص داد. پیسارو بیش از هر نقاش امپرسیونیست دیگری به طبیعت بكر و اسرار آن، توجه نشان می‌داد. شعار معروف او این بود: «از طبیعت نترس و حالات گوناگون آن را نشان بده.» او در جولای سال ۱۸۳۰ در پاریس به‌دنیا آمد و در نوامبر سال ۱۹۰۳ از دنیا رفت. پیسارو جزو بهترین نقاشان امپرسیونیست زمان خودش بود و تجربه خلاقانه‌اش به كار بسیاری نقاشان دیگر هم آمد. از جمله بر ذهنیت پل سزان و پل گوگن اثر چشمگیر گذاشت. او به زندگی روستایی در فرانسه علاقه داشت و موضوع اغلب نقاشی‌هایش زندگی و كار در فضاهای روستایی است. می‌خواست به قول خودش «اجزای اصلی» هر چیز را نقاشی كند. در واقع استاد پرداختن به جزییات بود. افزون بر اینها پیسارو در گسترش و تعمیق نظریه امپرسیونیسم هم نقش درخور بازی كرد چنان كه او را نظریه‌پرداز سرآمد این مكتب هنری می‌دانند.تابلو «خرمن علف» آخرین بار در سپتامبر سال ۲۰۰۵ در جریه‌نا حراج آثار امپرسیونیست‌ها در پاریس به قیمت ۴میلیون دلار به فروش رفت.

آثار امپرسیونیست‌ها در تاریخ هنر، ارزش طلایی دارد و بازار آن پیوسته رو‌به‌رشد است، تابلوهای ونسان ونگوگ، بالاترین قیمت‌ها را در این بازار دارند.