احمدرضا دالوند، از قدیمی ترین تصویرسازان پس از انقلاب، نخستین نمایشگاه خود را در گالری سیحون برگزار کرده است.بیش از هزار اثر تصویرسازی او در سال های پس از انقلاب در مطبوعات مستقل و معتبر به چاپ رسیده است.تصویرهای خلاقانه و گاه بسیار تلخ دالوند در کنار نوشتارهای اهل قلم به تاویل و تفسیر آنها با دیدگاه های خاص او اختصاص داشته است. تاثیر روانی تصویرهای او گاه حتی از متن پیشی گرفته است.دالوند در این نمایشگاه هشتاد اثر تصویری را به نمایش گذاشته است. چهل اثر از آثار دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد که پیش از این در مطبوعات مستقل منتشر شده و چهل اثر از طرح های آزاد و جستجوهای جدید پس از ۱۳۷۵ هستند.آثار مطبوعاتی او بسیار متنوع است: از نقش تخیل در شعر تا سوخت های فسیلی، از گزارش های اجتماعی تا خودروسازی در کره، از مباحث پیچیده اقتصادی تا مفاهیم چند لایه سیاسی، از مقوله های فرهنگی تا مطالب فلسفی.به نظر دالوند تصویرساز باید توان درک ادبی، قدرت انتزاع فکری و تسلط و قریحه بسیار در طراحی داشته باشد.او معتقد است که در دوران اخیر مطبوعات ایران یا از تصویرگری استفاده درستی نمی کنند و یا اصلا از خیر چاپ آن می گذرند و این بی اعتنایی به نصویرسازی تا اندازه ای است که حتی بی ینال گرافیک هم فاقد بخش تصویرسازی است.این در حالی است که به نظر دالوند همه آنچه در تاریخ هنر ایران به نام نگارگری می شناسیم، در واقع همان تصویرسازی یا Illustration است.او می گوید: " هنر تصویری در طول تاریخ هنر ایران همواره ارزش کاربردی داشته و از تصویر یا برای مصور کردن مفاهیم نوشتاری بکار می رفته یا بر روی ظروف سفالی، فلزی و چوبی نقش می بسته یا برکاشی و سنگ و شیشه منعکس می شده است."وی افزود :"هرگز نباید تصاویر جاودان، بی بدیل و افسونگر نگارگران بزرگ ایرانی - مانند مینیاتورها و تصویرسازی های شاهنامه بایسنقری، تصاویر نظامی گنجوی و عجایب المخلوقات را فراموش کرد."به نظر دالوند هنرمند ایرانی هنوز نتوانسته تکنیک ها و شیوه های نقاشی و تصویر سازی غربی را عصاره گیری کرده و با هنر تصویرسازی ایرانی عجین کند. کاری که تصویرسازان و نقاشان هند و ژاپن به خوبی از عهده آن برآمده اند.او یکی از مهم ترین معضل هنر نقاشی و تصویرسازی ایران و دلیل عمده درجا زدن اکثر هنرمندان را نبود منتقدان حرفه ای این رشته می داند.او مدت هاست که در یکی از روزنامه صبح ایران هر هفته در صفحه ثابت و نسبتا پر مخاطبی به بیان ساده مفاهیم هنر تصویرسازی و نقاشی و نقد آثار هنرمندان معاصر می پردازد.قطع اکثر آثار به نمایش گذاشته A۴ است و گالری سیحون این نمایشگاه را به اصحاب مطبوعات تقدیم کرده است.این نمایشگاه تا دوازده آبان در گالری سیحون ادامه خواهد داشت.