آفتاب

ظریف در بغداد: پرونده شهادت سپهبد سلیمانی و جنایت‌های آمریکا در منطقه را بررسی می کنیم



وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به بغداد گفت که پرونده شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان را با برادران عراقی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد .

«محمد جواد ظریف» در جمع خبرنگاران در فرودگاه بین المللی بغداد افزود که اقدام جنایت آمیز آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را با برادران عراقی بحث و بررسی می کند.
وی ادامه داد که بسیار خوشحال است بعد از تشکیل دولت جدید اولین سفر خود را به بغداد انجام داده به ویژه اینکه این سفر با سفر  روز سه شنبه نخست وزیر عراق به تهران همزمان شده و فرصت مناسبی برای هماهنگی سفر «مصطفی الکاظمی» به ایران فراهم کرده است.
وی خاطر نشان ساخت که سفر فعلی او به بغداد از قبل برای آن هماهنگی شده و ارتباطی به سفر الکاظمی به عربستان سعودی و سپس جمهوری اسلامی ایران ندارد.
به گفته وی، نخست وزیر عراق به دعوت رسمی رییس جمهوری کشورمان، پس فردا سه شنبه عازم تهران می شود.
ظریف اهداف سفر خود به بغداد را پیگیری توافقات سابق سفر اسفندماه 97 دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به بغداد عنوان کرد و گفت: با رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس قوه قضاییه، رییس پارلمان و وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت وگو می کند.
وی ادامه داد که دیدار با رییس سازمان الحشد الشعبی و جمعی از مسوولان سیاسی عراق نیز بخش دیگری از این دیدارها را تشکیل می دهد.
به گفته وی، بررسی تحولات و موضوعات منطقه ای، مسئله  جنایات آمریکا در منطقه از جمله شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان و بحث همکاری های منطقه ای، از جمله موضوعاتی است که در این سفر با طرف عراقی  بررسی می شود.
ظریف افزود که به دعوت رسمی «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق، بعد از ظهر امروز نیز به اربیل سفر کرده تا پیرامون مناسبات اقلیم و جمهوری اسلامی ایران با مقامات آنجا بحث و گفت وگو کند.
ظریف در راس یک هیات سیاسی امروز یکشنبه سفر یک روزه ای را به بغداد و سپس اربیل آغاز کرده است.




وبگردی