آفتاب

استقلال و مجیدی به دنبال طلسم‌ شکنی در آبادان



فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی در استقلال نتوانسته در بازی‌های خارج از خانه به برتری برسد.

تیم فوتبال استقلال تهران امشب (جمعه) در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت نفت برود. این دیدار در حالی به انجام می‌رسد که آبی‌پوشان تهرانی مدتهاست در کسب برد بیرون از خانه ناکام هستند.

استقلال که در چهار دیدار اخیر خود نیز رنگ برد را ندیده، آخرین بار در هفته یازدهم با شکست ۲ بر یک نساجی در مازندران موفق شد به سه امتیاز بیرون از خانه در رقابت‌های داخلی دست پیدا کند. بعد از آن آبی‌پوشان تهرانی به ترتیب مقابل سپاهان، پیکان، پرسپولیس، گل‌گهر و فولاد به سه تساوی و ۲ باخت رسید که البته از این پنج بازی ۲ مسابقه در ورزشگاه آزادی بود اما استقلال حکم تیم میهمان را داشت. به عبارتی دیگر از آخرین برد استقلال به عنوان تیم میهمان هفت ماه و ۲۳ روز می‌گذرد.

فرهاد مجیدی هم به صورت جداگانه با طلسم بیرون از خانه مواجه است. او که نمی‌تواند از کنار زمین تیمش را هدایت کند باید بعد از چهار بازی به عنوان میهمان سرانجام در پنجمین جدال به برتری برسد و برد را مال خود کند. مجیدی می‌داند که برای کسب سهمیه آسیایی به پیروزی در برابر صنعت نفت که دست بر قضا یکی از رقبایش نیز هست نیاز دارد.

استقلال در این فصل و تا به اینجا از ۱۱ بازی خارح از خانه سه برد، پنج مساوی و سه باخت داشته و ۱۴ امتیاز کسب کرده است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که آبی‌پوشان نتوانستند به اندازه رقیب سنتی خود امتیاز بگیرند همین بازی‌های خارج از خانه بوده است. پرسپولیس از یک بازی بیشتر خارج از خانه توانسته بیش از ۲ برابر استقلال یعنی ۳۰ امتیاز را به دست بیاورد و گوی سبقت را از بقیه برباید. استقلال اگر از پس صنعت بربیاید مانند سپاهان به ۱۷ امتیاز میهمانی می‌رسد و به رده دوم جدول از این حیث صعود می‌کند.

بازی صنعت نفت و استقلال در دور رفت با برتری پنج بر صفر استقلال تمام شد و دیدار امشب از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود.




وبگردی