آفتاب

واکنش آتش‌ نشانی به مقصر اعلام کردن «ته‌سیگار» در حریق بیمارستان گاندی



پس از آنکه برخی از رسانه‌ها علت حریق در بیمارستان گاندی را «ته‌سیگار» اعلام کردند، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با رد این خبر گفت که علت وقوع حریق در بیمارستان گاندی در حال بررسی است.

حوالی ساعت ۱۸:۳۰ عصر پنجشنبه بود که تصاویری از وقوع حریق در بیمارستان گاندی منتشر شد. حریقی که گویا از نمای ساختمان آغاز شده و با توجه به جنس کامپوزیتی آن به سرعت گسترش پیدا کرد. این حریق که وقوع آن نگرانی‌هایی زیادی را نسبت به سلامت بیماران و افراد حاضر در بیمارستان ایجاد کرده بود، سرانجام با اقدام به موقع عوامل آتش‌نشانی و همراهی دیگر دستگاه‌های امدادی نظیر اورژانس و ... در تخلیه بیمارستان به خیر گذشت و بدون حتی یک مورد مصدوم یا فوتی ناشی از آتش‌سوزی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

آتش‌ سوزی در بیمارستان گاندی مهار شد

فاجعه از بیخ گوش گاندی گذشت؛ اخطارهای ایمنی که فقط تلمبار می‌شود!


پس از آن اما، انتقادها از وضعیت ایمنی این بیمارستان بالا گرفت و سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به ایسنا گفت که این بیمارستان تاکنون پنج بار از سوی آتش‌نشانی اخطار ایمنی گرفته بود که‌ آخرین مورد آن آبان ماه امسال بود. موضوعی که بار دیگر بحث بر سر ایمنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به موضوع روز بدل کرد.

در کنار این اظهارات اما، صبح امروز یکی از رسانه‌ها به گمانه‌زنی در مورد علت این حادثه پرداخت و به نقل از یکی از پرسنل این بیمارستان اعلام کرد که ته‌سیگار کارگری که در طبقه پانزدهم این بیمارستان مشغول به کار بوده موجب این آتش‌سوزی شده است. این اظهارات درحالی مطرح شد که تاکنون هیچ اظهارنظری در مورد علت حادثه از سوی مقامات رسمی منتشر نشده و حتی احمد وحیدی، وزیر کشور نیز که در شب حادثه در مقابل این بیمارستان حاضر شده بود، گفته بود که چندین احتمال و گزارش در این خصوص مطرح شده، اما اعلام آن نیازمند بررسی‌های دقیق است.

در همین راستا کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا این ادعا را رد کرد و گفت: علت وقوع حریق در بیمارستان گاندی از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران در حال بررسی است و با توجه به اینکه بررسی‌ها ادامه دارد، تاکنون موردی هم به عنوان دلیل این حادثه اعلام نشده است.

عبدِوَلی ادامه داد:‌ در اینکه این بیمارستان دارای مشکلات ایمنی بوده و بارها نیز اخطار دریافت کرده بود، شکی نیست. اما در حال حاضر علت قطعی وقوع حریق مشخص نیست. از این رو مواردی که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده، نادرست است.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین گفت: موضوع بررسی علت حریق، یک اقدام تخصصی است و کارشناسان آتش‌نشانی با بررسی شواهد و تمامی آثار موجود و همچنین دانش تخصصی علت را بررسی و اعلام می‌کنند. بنابراین نمی‌توان آن را به نقل پرسنل و ... اعلام کرد. /ایسنا




وبگردی