آفتاب

جعفری: مدیران فعلی تلویزیون دو تا کتاب هم نخوانده‌اند



قاسم جعفری، کارگردان تلویزیون از وضعیت ممیزی‌های سریال‌ها در تلویزیون گلایه کرده و گفته زمانی که سریالی مثل «مسافری از هند» می‌ساخته، مدیران تلویزیون شعور و دانش بالایی داشته‌اند اما حالا به دنبال سلفی گرفتن هستند حتی به ادعای او دو تا کتاب هم نخوانده‌اند.

فیلم‌نیوز: قاسم جعفری، کارگردان تلویزیون در گفت‌وگو با ایرنا مقایسه‌ای میان سانسور سریال‌ها در گذشته و حال انجام داده و گفته:«سانسورها خیلی بیشتر شده. البته آن زمان هم ممیزی بود. قسمت اول سریال «خط قرمز» به عدد شهدای کربلا ایراد داشت. ۷۲ مورد اصلاحیه داشت. از طرز نگاه‌کردن تا باز بودن یقه و گفتن دیالوگ ایراد گرفتند.»

او گفته: «با این حال برخی ممیزی‌ها ممیزی درستی بود. مثلاً می‌گفتند این شخصیت دارد به پدرش توهین می‌کند. من می‌گفتم دمشان گرم. چرا به ذهن خودم نرسید؟ اگر از تلویزیون پخش می‌شد شاید تأثیر منفی می‌گذاشت.»

او از سطح سواد و شعور مدیران تلویزیون هم انتقاد کرده و گفته: «موقعی که من در تلویزیون کار می‌کردم مدیری که روبروی من می‌نشست صاحب یک شعور و دانشی بود و با من بحث می‌کرد. سر سریال «زندگی زیباست» از زمان تولید تا پخش چهار مدیر عوض شد که این موضوع خنده‌دار است.»

او تعریف کرده: «یکی از مدیران وقتی جلسه‌مان تمام شد، گفت اجازه می‌دهید یک عکس سلفی با هم بگیریم؟ می‌خواهم به همسرم بگویم من با کارگردان خط قرمز جلسه داشتم. اینها درد است. مدیر بنده خدا اندازه این میز و عنوان جعلی و مدیریت نیست.»

جعفری از مدیران صاحب‌نام گذشته تلویزیون صحبت به میان آورده و گفته: «یک زمانی در تلویزیون مدیری به نام سید مجید میرمیران را داشتیم که سال‌ها تجربه سریال‌سازی داشت و خودش یک مرجع بود. می‌گفت در سریال مسافری از هند می‌خواهیم این پیام‌ها را داشته باشیم. شخصیت زن ما که از هند می‌آمد تا زمانی که مسلمان می‌شد یک سیری را طی می‌کرد. این سیری که طی می‌شد، نیاز داشت به نظارت مدیری که صاحب دانش و فرهنگ باشد.»

جعفری در پایان گفته : «الان برخی مدیران ما بندگان خدا کسانی هستند که چهارتا کتاب نخواندند و شش تا فیلم ندیده‌اند.»




وبگردی