آفتاب

ترافیک به سمت شهرهای شمالی کشور سنگین است



ایرنا نوشت: رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، ضمن تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در عید سعید فطر تصریح کرد، اکنون ترافیک در مسیر شهرهای شمالی کشور سنگین است.

سرهنگ احمد شیرانی روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: اکنون در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس از دوراهی شهرستانک تا سیاه بیشه، در آزادراه تهران - شمال از تونل ۱۸ تا شهرستانک، در جاده هراز مسیر جنوب به شمال از پلور تا آب اسک و در آزادراه تهران - قم از عوارضی تا پل واوان ترافیک سنگین است.

وی ادامه داد: همچنین تردد در جاده چالوس مسیر شمال به جنوب ممنوع و جهت حرکت در جاده به صورت کامل به سمت شمال یک طرفه اعمال شد.

به گفته سرهنگ شیرانی، جاده چالوس به علت ظرفیت پایین تردد در این ایام معمولا ترافیک سنگین ‌تری نسبت به سایر جاده‌ها دارد و به هموطنان جهت زودتر رسیدن به مقصد توصیه می‌شود از جاده‌های هراز و فیروزکوه استفاده کنند.

وی وضعیت ترافیک در سایر مسیرهای کشور را روان و عادی اعلام کرد و افزود: اکنون شاهد بارش باران در برخی استان ها و جاده‌ استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هستیم.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۷۰ درصد تصادفات در شهرها و ۳۰ درصد نیز در جاده‌ها روی می دهد، گفت: ۷۰ درصد تلفات حوادث رانندگی مربوط به جاده‌ها است که علت اصلی آن مربوط به بالا بودن شدت برخورد و سرعت‌های بالاتر در مسیرهای بین شهرها است، به همین منظور رعایت کامل مقررات رانندگی و احتیاط بیشتر در سفرهای جاده‌ای از الزامات سفر است.

به گفته وی، رانندگی در مسیرهای شلوغ نیازمند صبر و حوصله و احترام به حقوق سایر رانندگان است و امیدواریم رانندگان با رعایت احتیاط و عمل به مقررات رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب، سفر بی حادثه‌ای را داشته باشند.




وبگردی