آفتاب

رکورد گردشگری در کیش شکسته شد/ نگاهی به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی بندر چارک



بندر چارک به عنوان محل ترانزیتی خودرو شخصی مسافران و گردشگران به جزیره کیش می‌تواند ظرفیت‌های فراوانی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی داشته باشد.

ایلنا: همواره با پایان تعطیلات و اتمام سفرهای نوروزی کیفیت و چگونگی آن از سوی مدیران و اصحاب رسانه مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. با نگاهی اجمالی به سفرهای نوروزی جزیره زیبای کیش مشاهده می‌شود که در نوروز امسال به دلیل کاهش اپیدمی کرونا و رعایت پروتکل‌ها، سفرهای نوروزی هموطنان به سراسر کشور بیش از گذشته رونق گرفته است.

طبق گزارش‌های میدانی، در نوروز امسال جزیره کیش رکورد بی‌سابقه‌ای را در ورود مسافر و گردشگر ثبت کرد،‌ موج ترافیک بی‌سابقه و سفرهای غیرقابل پیش‌بینی گردشگران به  کیش رکورد تازه‌ای را در پذیرش مسافر در جزیره به ارمغال آورد. اما در این بین حجم قابل توجه سفر با خودروی شخصی موضوعی بود که مورد توجه فعالان در جزیره قرار گرفت که شاید یکی از دلایل اصلی آن را بتوان افزایش بی‌سابقه نرخ بلیت هواپیما و هزینه سنگین سفر به همراه خانواده نام برد که به تبع آن مسافران ترجیح دادند که با خودروی شخصی سفر کنند.

بندر چارک علی‌رغم ظرفیتهای نهان و آشکارش ‌متاسفانه از دید برخی مسئولان و مقامات محلی مغفول مانده است و توجه لازم به آن نمی‌شود. محل ترانزیتی خودرو بندر چارک به مقصد جزیره کیش این پتانسیل و ظرفیت را دارد تا بتوان با ایجاد زیرساختهای گردشگری از این فرصت در جذب سرمایه و اشتغالزایی و به تبع آن رونق اقتصادی این بندر کمک نمود. به همین منظور میتوان با ایجاد زیرساختهای گردشگری از جمله ساخت هتلها،‌ رستورانها، برگزاری نمایشگاههای مختلف برای فروش محصولات بومی و محلی و همچنین تقویت و گسترش فضای سبز و بهبود زیرساختهای مکانهای عمومی و بهداشتی زمینه ورود گردشگر به این منطقه را فراهم نمود. در این راه استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش با تعامل بیشتر و همکاری خوب می‌توانند فرصتهای خوبی برای اشتغالزایی و همچنین افزایش رفاه عمومی مسافران و گردشگران در بندر چارک فراهم آورند.

توجه به این مسئله ضمن اینکه می‌تواند در توسعه اقتصادی و رفاهی این بندر نقش اساسی داشته باشد و موجب رونق اقتصادی و گردشگری بندرچارک شده و به دنبال آن زمینه ورود سرمایه‌گذار و اشتغالزایی مورد تاکید مقام معظم رهبری را با توجه به شعار امسال« تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی»  فراهم آورد.

یادداشت: مرتضی بلوکی_ کارشناس رسانه‌ای




وبگردی