آفتاب

با توجه به تداخلات تشخیصی کرونا و آنفلوآنزا از خوددرمانی پرهیز شود



استاندار مرکزی گفت: با توجه به تداخلات تشخیصی کرونا و آنفلوآنزا، خوددرمانی نکنید.

مخلص الائمه ۲۵دیماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می شد، شرایط شکننده کرونایی خود را نشان داده است و در سویه جدید پیش بینی می شود ظرف هفته آینده به شرایط دشوارتر برسیم.

وی تاکید کرد: لازم است که مردم در رده های سنی مجاز، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند، مراکز واکسیناسیون وضعیت خوبی دارند، انواع برندها موجود است و باید سهل انگاری در تزریق دوز سوم صورت نگیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به آمارها و وضعیت آنفلوآنزا در استان، افزود: با توجه به سرمای هوای ممکن است این بیماری بر کرونا پیشی گیرد و با توجه به برخی تداخلات تشخیصی بین کرونا و آنفلوآنزا، مردم از خوددرمانی دوری کنند و از نظر پزشک استفاده کنند.

وی در خصوص آموزش حضوری در مدارس گفت: مسلما آموزش حضوری برای ما اهمیت دارد، تمایل خانواده ها و مسئولان امر آموزش و پرورش بر آموزش های حضوری است اما نباید این امر باعث سهل انگاری بدنه و کادر آموزشی مدارس شود، در سویه جدید کودکان و نوجوانان در مصونیت نیستند و خانواده ها نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان جدیت داشته باشند.

مخلص الائمه تاکید کرد: آموزش حضوری در چارچوب ضوابط ستاد ملی انجام می گیرد، اما در بحث امتحانات مدارس و دانشگاه ها روند برگزاری حضوری امتحانات است و قابل چانه زنی هم نیست ولی باید تهمیدات لازم جهت رعایت پروتکل ها صورت گیرد.

وی خطاب به اصحاب رسانه استان، گفت: از ابزارهای رسانه ای برای افزایش سطح آگاهی و حساسیت مردم برای جلب توجه نسبت به شرایط مهم کنونی استفاده شود چراکه اگر مدیریت نشود، پیک سنگینی را تجربه کنیم، شیوع در کشورهای دیگر در حال افزایش شدید است و با توجه به جشن های پیش رو به نحوی پیش نرویم که پیش از تعطیلات نوروز با پیک روبرو شویم.




وبگردی