آفتاب

رییس مجلس شورای اسلامی:

صراحت دانشجویان در بیان مطالبات مایه خوشحالی دلسوزان انقلاب است



رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های اول انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران باشد.

ایرنا: «محمد باقر قالیباف» در جلسه علنی امروز- سه شنبه-  مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک  فرارسیدن روز دانشجو  گفت: ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲  شجاعت استکبارستیزی و موقعیت شناسی دانشجویان را نشان داد. این روز را گرامی می‌دارم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست روز گذشته خود با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی مطالبات دانشجویان فارغ از جناح بندی سیاسی منبطق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

قالیباف خاطر نشان کرد: مطالبات دانشجویان در راستای عدالت طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فساد ستیزی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تاکید بر شفافیت، جوان گرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسوولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های ابتدایی انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند یعنی مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخصه‌های آرمان‌ خواهی شده است که گام بسیار بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

قالیباف گفت: آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسوولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام راحل(ره) و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگمرد تاریخ را درک نکردند ولی بیشتر از مسوولان دغدغه‌مند تحول سیره امام راحل هستند.

وی افزود: انشاءالله بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی و در چارچوب وظایف قانونی مجلس پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده‌ وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف و انقلابی و دوست داشتنی ایران عزیز برآییم

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه گری و پیشنهاد برای حل مسائل و محقق ساختن آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند منان مسالت می‌نمایم.




وبگردی