آفتاب

چرا فصل دوم «روزگار جوانی» پرمخاطب نشد؟



خبرآنلاین نوشت: آریا توسلی بازیگر سریال «روزگار جوانی» درباره بازی در سریالی که پدرش کارگردان آن است، توضیحاتی ارائه کرد.

آریا توسلی فرزند اصغر توسلی بازیگر سریال «روزگار جوانی» در ابتدا گفت: آن سریال که من در کودکی ام در آن بازی کرده بودم هنجارشکن بود. برای اولین بار ۵ جوان دانشجو کنار هم بودند و چنین فضای جوانانه ای را در سریالهای دیگر نداشتیم. آن دوران شبکه ۵ ریسک پذیرتر بود. اما در مجموع «روزگار جوانی» فعلی را خودم بیشتر دوست دارم چون برخی المان ها در آن پررنگ تر است.

وی افزود: یک تجربه ۲۰ ساله به پدرم برای ساخت این مجموعه جدید اضافه شده است. بازیگران هم از بین ۱۳۰، ۱۴۰ نفر انتخاب شدند، در حالی که برای آن سریال قدیمی از ۲۰ نفر تست گرفتند. در کار جدید بازیگران تئاتری حضور دارند و من کیف می کنم در یک سریال به جای اینکه دنبال بازیگران چهره بگردند یا از بازیگران درجه پایین تر بهره ببرند، از تئاتری ها استفاده کنند و چهره های جوان معرفی شوند.

این بازیگر درباره اینکه آیا به واسطه پدرش بازیگر شده است، درباره پیوستن به این سریال توضیح داد: من مثل بقیه تست دادم. من قبل از «روزگار جوانی» یک کار سینمایی داشتم و بعد جزو داوطلبانی شدم که از آنها برای بازی در سریال تست گرفته شد.
اگر داستان همان ۵ نفر را می گفتیم دیگر اسم سریال «روزگار جوانی» نمی شد.

توسلی با بیان اینکه خیلی ها به هوای اینکه همان مجموعه قدیمی «روزگار جوانی» ادامه پیدا کند تماشای کار را شروع کرده اند و سپس ادامه نداده اند، یادآور شد: من خودم اعتقادی نداشتم که حتما باید همان ۵ نفر در سریال بازی می کردند چون دیگر نمی شد اسمش را «روزگار جوانی» گذاشت.

وی در واکنش به نقد شاهین شجری کهن منتقد برنامه نیز گفت: ایشان نقدشان را به مقایسه سریال با «روزگار جوانی» که دو دهه پیش پخش می شد اختصاص دادند. اگر من هم مقایسه کنم باید بگویم بله ما مثل آن سریال پرمخاطب نبودیم ولی آن سریال چه زمانی پخش شد؟ سال ۱۳۷۷ که دومین سال افتتاح شبکه پنج بود و بهترین های شبکه های مختلف از بیژن بیرنگ و زنده یاد رسام و مرضیه برومند گرفته تا سیروس مقدم و اصغر فرهادی و پریسا بخت آور به شبکه پنج آمده بودند.  آن زمان شبکه پنج سه سال پرمخاطب ترین بود اما حالا که نگاه می کنیم این شبکه جزو ۱۱ شبکه پرمخاطب اول هم نیست. این همه پلتفرم و شبکه نمایش خانگی فعالیت نمی کرد و اینترنتی به این صورت وجود نداشت. آن زمان شبکه پنج به عنوان شبکه ای ساختارشکن شناخته می شد اما حالا خط قرمزها افزایش پیدا کرده است.

توسلی در پایان گفت: ای کاش بشود با جسارت بیشتر کار کرد، ما در اعتقادات دینی مان "نهی از منکر" را داریم، بنابراین ما باید منکر را نشان بدهیم تا آن را نهی کنیم، مثلا نشان بدهیم یکی از این بچه ها سیگاری است و... ای کاش دوباره اجازه بدهند هنجارشکنانه تر جلو برویم.




وبگردی