آفتاب

گرامیداشت 28 آبان (۱۹نوامبر)، روز آرایشگر در ایران و جهان



حسین نورالدین حاج­ حسینی مدیر عامل شرکت مهد کارآفرینان پگاه پایا در مورد نامگذاری 28 آبان به عنوان روز آرایشگر و جایگاه آرایش و خدمات و فعالیت­های عرصه مراقبت زیبایی در ایران ، در نشست خبری گفت: خداروشکر میکنم که در کشور ما استعدادهای بسیار موثر و نافذی وجود دارند و در همه عرصه­ ها شاهد حضورشان هستیم ، لیکن در بخش آرایش و فعالیت‌های مرتبط در کشور ما افراد خدوم و با استعدادی در بخش فعالیت­های آموزشی و خدماتی و حتی تولید محصولات آرایشی فعالیت می‌کنند. ما در بخش آموزش خوشبختانه نه تنها از کشورهای دیگر چیزی کم نداریم ، بلکه در دهه اخیر ثابت کرده‌ایم مدرسین ایرانی در همه رشته‌های مراقبت زیبایی سرآمد هستند  و حتی بسیاری از کشورها ، به خصوص کشورهای همسایه ، مشتاق حضور و تدریس مدرسین ایرانی در رشته های مختلف آرایش و زیبایی در کشورشان هستند. البته این بدین معنا نیست که مدرسان و مربیان ما خودشان را از کسب آموزش  و مهارت­های زیبایی از سایر مدرسین خارجی محروم سازند و موفق شدند سطح دانش خودشان را هم با حضور در دانشگاه­ها بالا ببرند.
وی افزود: در بخش ارائه خدمات مراقبت زیبایی هم شاهد پیشرفت­ های چشمگیری بوده‌ایم که ازآن جمله می توان به نزدیک شدن استانداردهای بهداشتی و جهانی  مراکز زیبایی و ارائه خدمات منطبق با دانش و مراعات اصول بهداشتی اشاره کرد، در بخش محصولات و تجهیزات آرایشی تولید داخل نیز  با همه تهدیدها و تحریم‌ها پیشرفت هایی حاصل شده است.
وی ادامه داد:  البته در هر سه بخشی که اشاره شد متاسفانه هنوز شاهد آفت‌ها و بروز مشکل­ات و کاستی­های چشمگیری هستیم که با برنامه‌ریزی و نظارت­های به موقع و حمایت‌های هدفمند می­توانیم ، الگوی خوبی را ایجاد کنیم.
مدیر عامل شرکت مهد کارآفرینان پگاه پایا معروف به شرکت بین­ المللی مکاپ در عین حال بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما در شرکت بین المللی مکاپ ، تدوین استاندارد رسمی آرایش و زیبایی به سبک ایرانی در سال ۱۳۸۶ بوده است و اساساً جمله معروف رهبر فرزانه انقلاب ، مشوق اصلی ما شد ، آنجا که فرمودند، بنده با مد موافقم ولی آن مدی که از داخل جوشیده باشد و پس از آن به مد لباس و آرایش اشاره کردند.
وی در عین حال بیان کرد:
از جمله اقدامات مهم این شرکت مشارکت و همکاری با نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی برای تدوین دستورالعمل ساماندهی فعالیت آرایشگران و آرایشگاه­ها در وزارت کشور و مرکز ملی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌ها بوده­ است.
همچنین پیشنهاد نامگذاری روز ۲۸ آبان برابر با 19 نوامبر به عنوان روز آرایشگر برای فرهنگ‌سازی و معرفی الگوهای موفق و ایجاد فرصت­های مناسب برای این حرفه و صنف بوده­   است که همه­ ساله این شرکت از 26 الی 28 آبان ، برنامه های ویژه ای برای آرایشگران تدارک می بیند. این مجموعه سعی کرده با پیشنهاد نامگذاری ۲۸ آبان به عنوان روز آرایشگر رسماً فرصت‌های اثر بخشی را برای کشور و بخصوص استفاده از این ظرفیت بزرگ ملی فراهم نماید.
خوشبختانه از سال ۱۳۸۹ تاکنون همه­ ساله برنامه ویژه‌ای از ۲۶ الی ۲۸ آبان در جزیره زیبای کیش با عنوان نکوداشت سراسری تجلیل از هنرمندان و کارآفرینان عرصه سلامت ، بهداشت و زیبایی کشور در منطقه آزاد کیش برگزار می‌گردد و اتفاقاً امسال در تدارک یازدهمین نکوداشت هستیم.
حاج حسینی همچنین به تشریح برنامه های یازدهمین نکوداشت تجلیل از آرایشگران کشور در کیش پرداخت و گفت: شرکت­ کنندگان طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان با حضور در سالن­های مجهز زیر نظر برترین مدرسین ، به طور رایگان و همزمان در سه کارگاه آموزشی مجزا، آموزش تخصصی در رشته­ های مراقبت زیبایی خواهند دید. البته در نظر داریم امسال با رعایت پرتکل­های بهداشتی و فاصله­ ی اجتماعی که جزو تفکیک ناپذیر از تعهد ماست برای اولین بار مراسم افتتاحیه را در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه ساعت ۸ صبح در کنار ساحل خلیج فارس با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی و همنوایی سرود ملی برگزار کنیم همچنین تمامی شرکت­ کنندگان در روز ۲۸ آبان با حضور در سالن بزرگ اجتماعات خلیج فارس با هدف بزرگداشت روز آرایشگر حضور می­ یابند. در این مراسم باشکوه آرایشگران فعال مورد تجلیل قرار می­گیرند و تندیس زیبایی سال 1400 به همراه لوح هنرمند و کارآفرین کشوری در عرصه سلامت ، بهداشت و زیبایی به همراه کیفی از هدایا به عزیزان از دست مسئولان حاضر در مراسم تقدیم می­گردد و امسال برای اولین بار شرکت کنندگان به مدت یکسال با عنوان طرح بیمه ملی آرایشگران ، بیمه مسئولیت نیز می­شوند.
وی اظهار کرد: امسال مطابق هر سال در شامگاه 28 آبان ، ضیافت شام سالانه آرایشگران نیز تدارک دیده شده و یک شب هم میهمان هنرمندان ملی در جنگ شادی خواهیم بود. امسال با هماهنگی جامعه بازاریان کیش تدارک جشنواره رفاهی ، گردشگری و خرید با تخفیفات را نیز از بازارهای کیش از 25 الی 29 آبان دیده ایم.
وی در عین حال یادآور شد: این شرکت برنامه های زیادی اجرا کرده که از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه­های زیبایی در کشور ، حضور در نمایشگاه­های بین­ المللی، برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی ویژه آرایشگران ، برگزاری همایش­های آموزشی در شهرهای مختلف ، اجرای طرح ملی تعیین سطح آرایشگران ، تاسیس دپارتمان­های تخصصی آرایشگران و جذب و تربیت بیش از 600 مربی و 100 مدرس اشاره کرد.
حاج حسینی  به ذکر چند خبر مهم در این حوزه اشاره کرده و افزود:  تاسیس و راه اندازی آرایشگاه­های زنجیره‌ای با نام تبرج ، برگرفته از آیه ۳۳ سوره احزاب ، راه­ اندازی کارگاه­های کوچک تولیدات داخلی در عرصه مراقبت زیبایی به مناسبت سال "تولید، پشتیبانی­ ها، مانع­ زدایی­ ها"، تأسیس و راه‌اندازی نخستین موزه آرایشگری در ایران و رونمایی از چهار کتاب در موضوعات مراقبت­های پوست و مو، سلامت مو، رنگ مو و گریم زیبایی از جمله اخبار مهم این حوزه است که  جزئیات آن در روز ۲۸ آبان ماه عنوان می شود.




وبگردی