آفتاب

آشنایی با عوامل قهرمانی نیم فصل پرسپولیس



پرسپولیس در حالی به قهرمانی نیم فصل رسید که سهم مهاجمان این تیم از گل های تیم یحیی گل‌محمدی کمتر از 10 درصد است.

به گزارش آفتاب به نقل از میدان، صدرنشینی در پایان نیم فصل، دستاورد غیرمنتظره سرخپوشان پایتخت بود که در موقعیت پیچیده ای به دست آمد؛ مهاجم اصلی این تیم (علیپور) در تابستان به ماریتیمیو پیوسته بود، بازیکن جایگزین (آل کثیر) محروم شده بود و دو مهره جانشین (عبدی و رمضانی) نیز هرگز در قامت مهاجمی کارآمد ظاهر نشده بودند تا یحیی گل محمدی در میان بحران خط حمله تیمش را به استقبال حریفان بفرستد.
اما عناصر میانی و دفاعی تیم پرسپولیس به خوبی جای مهاجمان را پر کردند و نتیجه ای را رقم زدند که شاید برای بسیاری از هواداران پرسپولیس هم قابل باور نبود؛ این که تیمشان دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار داشته باشد و با بیشترین تفاضل گل و امتیاز نیم فصل را به اتمام برسانند. در نیم فصلی که گذشت، احمد نوراللهی، سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، میلاد سرلک، مهدی شیری و کمال کامیابی نیا برای پرسپولیس گلزنی کردند.
1. احمد نوراللهی؛ شش گل (گل گهر، فولاد، ماشین سازی، پیکان، نساجی و شهرخودرو)
احمد نوراللهی ستاره بی چون و چرای تیم پرسپولیس در نیم فصل اول بود. او به تنهایی شش گل برای پرسپولیس زد تا آقای گل این تیم در پایان نیم فصل لقب گیرد. نکته جالب این که او پیش از فینال آسیا و اشتباهش در خطای پنالتی، تنها یک گل به شهرخودرو زده بود اما پس از آن دروازه پنج تیم دیگر را هم باز کرد تا نقشی پررنگ در پیروزی قرمزها داشته باشد.




وبگردی