آفتاب
در دیدار خانواده شهید مفتح:

روحانی: دولت با پشتیبانی مردم از مشکلات عبور می کند

روحانی: دولت با پشتیبانی مردم از مشکلات عبور می کند

تهران - ایرنا - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر مردم پشتیبان دولت باشند و دولت را خادم خود بدانند، حتما از مشکلات عبور کرده و در این زمینه هم موفق خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه و در سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در منزل این شهید والا مقام حضور یافت و با خانواده شهید مفتح دیدار و گفت وگو کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اراده و ایستادگی ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به رغم همه حمایت ها و فشارهای قدرتهای بزرگ توانست پیروز شود و امروز هم تردید نداریم که ملت ما به یاری خداوند و با اتحاد، وحدت و همدلی در همه میدان ها پیروز خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه هرجا ملت قوی و مستحکم در برابر دشمنان انقلاب و اسلام ایستاده، پیروز شده است، اظهار امیدواری کرد تلاش ها در مسیر رضایت خداوند باشد؛ چراکه این ملت بزرگ، فداکار، ایثارگر و با اخلاص ملتی هستند که نسبت به انقلاب، امام و رهبری وفادار بوده و خواهند بود.

رییس جمهوری در این دیدار شخصیت شهید دکتر مفتح را به لحاظ فرهنگی، حوزوی، دانشگاهی و همچنین از نگاه نهضت اسلامی و کار تشکیلاتی، شخصیتی ممتاز، والامقام و ارزشمند در حوزه و دانشگاه دانست که در راه نشر فرهنگ و تعالیم اسلامی در دانشگاه به شهادت رسید.

روحانی خطاب به خانواده شهید دکتر مفتح، گفت: اکنون شهید مفتح از میان ما رفته است ولی شما به عنوان یادگاران آن شهید بزرگوار باید در مسیری که او برگزیده بود، گام برداشته و ادامه دهنده این راه باشید.

رییس جمهوری افزود: امروز کسانی که با قلم و فکر خود جامعه را در مسیر حق هدایت می کنند، پیرو راه شهید مفتح هستند و کار آنها کمتر از کار شهدا نیست و در واقع در همان مسیر شهادت حرکت می کنند.

روحانی با اشاره به نقش دکتر مفتح در حرکت و شکل گیری انقلاب اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در میان فرهیختگان روحانیت، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح، نقش بسیار بزرگی در نشر و افکار امام در دوران نهضت اسلامی داشتند و این شهیدان در واقع از بنیانگذاران روحانیت مبارز بودند.

رییس جمهوری افزود: نماز عید فطر دکتر مفتح در سال 57 نه تنها خبرساز، بلکه به عنوان نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی شد و همین نماز عید فطر این شهید بود که هفده شهریور را خلق کرد و راه را برای پیروزی انقلاب اسلامی هموارتر کرد.

روحانی ادامه داد: از آغاز انقلاب اسلامی جامعه ما نیازمند به شخصیت هایی بود که تحول فرهنگی برای هموار کردن مسیر انقلاب فراهم کنند.

وی گفت: لازم بود از لحاظ فکری و فرهنگی نیز چهره هایی به میدان بیایند، از یک طرف امام راحل(ره) رهبری و هدایت می کرد از طرف دیگر به چهره ها و شخصیت هایی از این دست نیاز داشت که بتوانند نسل فرهیخته جامعه را جذب کرده تا اسلام واقعی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، فرزندان شهید دکتر مفتح ضمن بیان خاطراتی از پدر شهید خود در خصوص سجایای اخلاقی و رشادت ها و مبارزات او در انقلاب اسلامی با رییس جمهوری صحبت کردند.

اقتصام(1)**2022**1535
کد N19619

وبگردی