آفتاب
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کرد

میدانگاه هفتم تیر آغاز تغییر رویکرد مدیران شهری در فضاهای عمومی

میدانگاه هفتم تیر آغاز تغییر رویکرد مدیران شهری در فضاهای عمومی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: میدانگاه شهدای هفتم تیر آغازی بر تغییر رویکرد مدیریت شهری نسبت به فضاهای عمومی شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا گلپایگانی در مراسم افتتاح میدانگاه هفتم تیر با بیان اینکه میدانگاه شهدای هفتم تیر آغازی بر تغییر رویکرد مدیریت شهری نسبت به فضاهای شهری است، گفت: میدان شهدای هفتم تیر در محلی قرار گرفته است که تهران دوره ناصری را به تهران مدرن متصل می کند و تلاقی گاه پیوند سه گانه ری، تهران و شمیران است.

وی افزود: فضاهای ایجاد شده در این میدانگاه نقش محوری برای حضور خانواده ها مهیا می کند. فضاهایی مثل فروشگاه های مانتو و فرش، وجود بانک ها، مسجد، ادارات و … عناصری هستند که می توانند به فعالیت مردم نقش ببخشند.

معاون معماری و شهرسازی ادامه داد: قرارگیری در آغاز بزرگراه مدرس، بلوار کشاورز و خیابان کریم خان زند نقش میدان هفتم تیر را در محلات پیرامونی این میدان زیاد می کند. همچنین وجود مترو و دسترسی پیاده به میدان، نقش میدان را برای فراهم کردن فضای در اختیار مردم پررنگ تر می کند.

گلپایگانی تصریح کرد: آغاز پیاده روی اربعین از میدان هفت تیر به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است. در واقع میدان ها برای پیوند دسترسی ها تعبیه شده اند.

وی ادامه داد: این میدان سه و نیم هکتار فضا دارد. فضایی که به پیاده روی اختصاص پیدا کرده یک هکتار است و فضای سبز آن نقش تلطیف میدان را بازی می کند. همچنین فضایی که امشب در آن حضور داریم، فضای جمعی و جایی است که امکان فعالیت های فرهنگی در آن مهیا است. امیدواریم این نقش در تغییر رویکرد مدیریت شهری در اهدای این فضاهای عمومی به مردم باشد.

وی عنوان کرد: باید از اعضای شورای اسلامی شهر تهران که پیگیر ایجاد میدانگاه هایی در مناطق تهران برای تداوم حضور مردم بودند، تشکر کنم. باید تلاش کنیم، این میدانگاه آغازگر ساخت میدانگاه های دیگر در شهر باشد.

کد N2196014

وبگردی