آفتاب

سیستان و بلوچستان نیازمند استخدام سریع نیروهای انسانی بومی است

سیستان و بلوچستان نیازمند استخدام سریع نیروهای انسانی بومی است

یک نماینده مجلس دهم گفت: با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه و کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش باعث تراکم دانش‌آموزی هر کلاس ۳۰ الی ۴۵ نفر و تدریس چند پایه برای هر معلم است که نیاز به استخدام سریع نیروهای انسانی بومی است و کمبود فضای آموزشی هم از دیگر معضلات منطقه است که فضاهای موجود غیر قابل استفاده است.

به گزارش ایلنا، عبدالغفور ایران‌نژاد در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و آرزوی توفیق برای رئیس این قوه و قضات گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با اقتدار هر متجاوزگری از هر کشوری را بدون هیچگونه واهمه و ملاحظه مورد هدف قرار می دهند تشکر می کنم.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکای جنایتکار بداند که کوچکترین تحرکی در منطقه، اول خود و بعد همدستانش برای همیشه پشیمان می شوند و خلیج همیشه فارس گورستان آنها خواهد شد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان به خصوص در جنوب استان خدمات و اقدامات ارزشمند زیادی انجام داده اما هنوز محرومیت زمان قبل از انقلاب در حوزه انتخابیه مشهود است و با وجود دریا، شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند، ۵۰ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی فاقد آب شرب هستند و با تانکر برای هر نفر ۱۵ لیتر آب در شبانه روز تخصیص می یابد که نبود آب شرب باعث مرگ فرزندان منطقه شده است که با احداث چندین آب شیرین کن مشکل مردم حل می شود.

ایران نژاد ادامه داد: ۵ سد بزرگ در حال آبگیری و یک سد با ۸۰ درصد پیشرفت ساخت استان در حوزه انتخابیه اینجانب قرار دارد و بیشترین کشت جالیزی در این شهرستان ها است و بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که نیازمند استقلال اداره کل کشاورزی و اداره کل آب منطقه ای استان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه و کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش باعث تراکم دانش آموزی هر کلاس ۳۰ الی ۴۵ نفر و تدریس چند پایه برای هر معلم است که نیاز به استخدام سریع نیروهای انسانی بومی است و کمبود فضای آموزشی نیز از دیگر معضلات منطقه است که فضاهای موجود غیر قابل استفاده است.

وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان در دولت فعلی با همت وزارتخانه، اقدامات خوبی صورت گرفته که جا دارد از وزیر سابق و وزیر فعلی تقدیر و تشکر کنم اما به علت عمق محرومیت، اقدامات کافی نبوده و تأثیری در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار و ساخت بیمارستان در قصرقند و سایر بخش ها به علت بعد مسافت و بیمارستان منطقه چابهار از نیازهای ضروری است، از سوی دیگر تجهیز آزمایشگاه ها و مراکز جامع سلامت روستایی را خواستاریم.

ایران نژاد همچنین در حوزه راه ارتباطی عنوان کرد: یکی از معضلات حوزه انتخابیه نبود اتوبان در اکثر شهرستان ها است در حالی که منطقه آزاد و منطقه چابهار بسیار مناطق مهمی هستند که رفت و آمد در آنها منجر به خسارت جانی و مالی در این مسیرها شده است از سوی دیگر جاده ساحلی کنارک به جاسک که در ابتدای انقلاب به عنوان جاده دسترسی بازسازی شد و احداث آن از سال ۸۹ کلنگ زنی شد تنها ۴۰ درصد پیشرفت کرده در حالی که در مسیر جاده مکران قرار دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس اظهار کرد: در خصوص سهمیه سوخت خودروها که ماهیانه ۲۰۰ لیتر است، باید گفت به علت گستردگی و پراکندگی شهرها و وسعت جغرافیایی بالای استان که بعضا ۷۰۰ کیلومتر است، جوابگوی این چند روز نیست از این رو ساماندهی سهمیه سوخت را جهت سهولت در دسترسی خواستاریم.

وی تأکید کرد: تاکنون گاز این نعمت خدادادی در حوزه انتخابیه فعال نشده که از وزیر نفت می خواهیم دستور ویژه صادر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نباید در کنار شهر چابهار، ۷۰ هزار حاشیه نشین از امکانات اولیه آب و برق محروم باشند همچنین توسعه برق روستایی را خواستاریم. بالاترین نرخ بیکاری در کشور در حوزه انتخابیه ما است که جوانان تحصیلکرده هنوز بیکار هستند.

 

کد N2195788

وبگردی