آفتاب

رویکرد سیاسی نداریم

رویکرد سیاسی نداریم

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره باغ کتاب تهران می‌گوید: ما رویکرد سیاسی برای هیچ جریانی نداریم و درِ باغ کتاب به روی همه باز است.

به گزارش ایسنا، مهدی رمضانی در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه، چهارم تیرماه) در محل باغ کتاب برگزار شد، اظهار کرد: آن‌چه در ابتدا برای باغ کتاب تعریف شده فضای فروشگاهی و خدمات حول محور کتاب بود که الان متفاوت با طرح اولیه آن است.

او سپس گفت: در جلسه اخیر هیأت‌امنای شهرداری مصوب شد که باغ کتاب به سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مؤسسه نشر شهر واگذار شود و پیش از این واگذاری براساس ابلاغ شهرداری بود. این اتفاق مهمی برای ما است. مدیریت باغ کتاب به صورت متمرکز است؛ به غیر از پردیس سینمایی باغ کتاب که مدیریت آن خارج از مجموعه مدیریتی باغ کتاب است که این موضوع اشکالاتی را ایجاد می‌کند زیرا مردم باغ کتاب را به عنوان مرجع خدمات‌دهی می‌شناسند.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره باغ کتاب تهران با بیان این‌که باغ کتاب در نقطه شمالی شهر واقع شده است، گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که با توجه به این‌که باغ کتاب با سرمایه ملی ایجاد شده، شرایط و امکانات و تسهیلاتی قائل شویم که همه اقشار جامعه با هر نگاه و رویکردی از این ظرفیت ملی استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: باغ کتاب یکی از پایگاه‌های انقلابی خواهد بود و در خدمت انقلاب و اهداف آن است اما ما رویکرد سیاسی برای هیچ جریانی نداریم و درِ باغ کتاب به روی همه باز است.

رمضانی با بیان این‌که استقبال و وضعیت مخاطب باغ کتاب خوب است، گفت: باغ کتاب از حیث مخاطب غنی است هر چند امکان افزایش ظرفیت آن وجود دارد. در باغ کتاب صنوف مختلف مشغول به کار هستند. ما به دنبال رقابت با هیچ صنفی اعم از کتاب‌فروشان و سینمایی‌ها نیستیم.

او با اشاره به انتقاداتی که درباره کاهش مخاطبان کتاب‌فروشی‌ها با احداث باغ کتاب وجود دارد، اظهار کرد: برخی می‌گویند واگذاری کتاب‌فروشی به کتاب‌فروشی‌های سطح شهر آسیب زده است اما براساس پیمایشی که ما داشتیم ۵۰ درصد از کسانی که به کتاب‌فروشی باغ کتاب مراجعه داشتند برای اولین‌بار وارد کتاب‌فروشی شده و تاکنون به کتاب‌فروشی‌های سطح شهر مراجعه نکرده‌ بودند.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره باغ کتاب در ادامه گفت: سعی داشته‌ایم تا واگذاری‌های باغ کتاب حاشیه‌ ایجاد نکند و هیأت‌مدیره باغ کتاب در این مسیر تلاش کرده تا براساس مقررات کشور واگذاری‌ها صورت بگیرد و حاشیه‌ای نداشته باشد. تاکنون هم حاشیه‌ای نداشته است. البته خیلی از دوستان درباره آینده باغ کتاب تردید داشتند و در ابتدا در این‌جا سرمایه‌گذاری نکردند اما امکان حضور این عزیزان در باغ کتاب فراهم است.

ادامه دارد

کد N2195607

وبگردی