آفتاب
ظریف در همایش نفس‌های سوخته:

مردم سوزش سلاح‌های شیمیایی راتحمل می‌کنند ولی زیربار ذلت نمی‌روند

مردم سوزش سلاح‌های شیمیایی راتحمل می‌کنند ولی زیربار ذلت نمی‌روند

وزیر امور خارجه گفت: مردم فشار و رنج و سوزش ناشی از سلاح های شیمیایی را تحمل می کنند ولی زیر بار ستم و ذلت نمی روند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (سه شنبه) در همایش نفس های سوخته که در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد، اظهار داشت: همه ما در جمهوری اسلامی ایران حیات و سربلندی و هر چه داریم مدیون شما جانبازان عزیز است، شما سند زنده مقاومت ایران اسلامی هستید.

وی گفت: شما نشان دادید این مردم فشار و رنج و سوزش ناشی از سلاح های شیمیایی را تحمل می کنند ولی زیر بار ستم و ذلت نمی روند.

ظریف بیان کرد: بزرگترین سرمایه ما و بزرگترین عامل بازدارنده ما در برابر دشمنان و زورگویان علاوه بر قدرت و توان نظامی سلحشوران نیروهای مسلح، مردم مقاوم و فرهنگ ایثار و شهادت است که در کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز صدام و کسانی که علیه مردم ما جنایت کردند کجا هستند؟ امروز شما سربلند ایستادید و ما هم از صدقه سر شما عزیزان، سر بلندیم.

وی گفت: استفاده صدام از سلاح شیمیایی تقریباً از روزهای بعد از فتح خرمشهر یا حداقل از سال ۶۳ به صورت مداوم از سوی ما که آن زمان مسئولیت حضور در سازمان ملل را داشتیم به این سازمان گزارش می شد.

ظریف افزود: فاجعه سردشت مقدمه حمله شیمیایی صدام به حلبچه بود، اما هیچکدام از این جنایت ها باعث تحرکی از سوی شورای امنیت نشد. شش بار دبیرکل وقت سازمان ملل متحد ملی با فشارهای ما و رغم کارشکنی های آمریکا، هیات هایی را به ایران فرستاد و بیماران شیمیایی سردشت را دیدند و گزارش هایی را هم ارائه دادند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: آنها گزارش هایی ارائه دادند که نشان از استفاده بدون تردید صدام از سلاح های شیمیایی توسط علیه مردم ما بود. آن روز همه این میزان از سبوعیت را در چهره برخی از جانبازان شیمیایی که برای درمان به نیویورک آمده بودند را دیدند ولی دریغ از یک جمله یا کلمه ای در این خصوص از سوی آنها.

ادامه دارد …

کد N2195513

وبگردی