آفتاب
سلیمی در تذکر شفاهی:

دولتیها بامطرح کردن بحث تحریم بدنبال تصویب لوایح موردنظرشان هستند

دولتیها بامطرح کردن بحث تحریم بدنبال تصویب لوایح موردنظرشان هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متأسفانه دولتمردان برای تصویب لوایح مورد نظر خود مجلس را تهدید می کنند که اگر این لوایح به تصویب نرسد، کشور دچار تحریم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت ایران و چک طی تذکری اظهار داشت: قرار است مجلس ۲۰ روز تعطیل شود و سوال ما این است که در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد که مجلس چنین تعطیلات طولانی داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس اظهار داشت: ۴ ماه از سال ۹۸ گذشته است اما دولت هنوز لایحه اصلاح بودجه را به مجلس ارائه نکرده که لازم است در این زمینه هرچه سریعتر اقدام کند.

سلیمی تصریح کرد: متأسفانه رویه جدیدی در دولت حاکم شده است مبنی بر اینکه برای تصویب لوایح، مجلس را تهدید می کنند و ما را از مترسک ها می ترسانند که اگر این لوایح به تصویب نرسد، کشور دچار تحریم و مصیبت های بسیار زیادی می شود.

نماینده مردم محلات ادامه داد: برای مثال وزیر اقتصاد وقت در سال ۹۴ درباره تصویب پالرمو و FATF قول داد و سپس مجلس را مجبور می کنند لوایحی را در این راستا به تصویب برسانیم که این برخلاف شأن مجلس است.

وی خطاب به مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: شما به تازگی نایب رئیس مجلس شده اید که لازم است همانطور که آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تغییراتی را به وجود آورده است، شما هم در روند بررسی لوایح و به ویژه معاهدات بین ایران و دیگر کشورها تغییراتی ایجاد کنید.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به این تذکر، خاطرنشان کرد: طبق قانون تعطیلات تابستانی مجلس یک ماه است که هیئت رئیسه به دلیل شرایط کشور آن را کاهش و تبدیل به دو هفته کرد و فرصت خوبی است که نمایندگان در حوزه های انتخابیه به امور مردم رسیدگی کنند.

کد N2195146

وبگردی