آفتاب

تغییر سازوکار نسبت سود پرداختی لوفت‌هانزا به سود خالص

تغییر سازوکار نسبت سود پرداختی لوفت‌هانزا به سود خالص

افزایش نگرانی لوفت هانزا برای فروش بیش از حد سهام توسط سرمایه گذاران باعث شده است که این شرکت نظام پرداخت سهام جدیدی برای سهامداران در نظر بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز, شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در امروز- دوشنبه- تصریح کرد که نظام پرداختی سود سهام این شرکت از سیستم قدیمی توزیع سود تغییر خواهد کرد.

 این سیستم جدید در پی نگرانی‌های سهام داران از کاهش درآمد لوفت هانزا اعلام شد تا به نوعی به مشتریان نسبت به حفظ ارزش سرمایه گذاریشان اطمینان خاطر دهد.

این شرکت اعلام کرد که در سیستم جدید به میزان ۲۰ تا ۴۰ درصد سود خالص به سهامداران تخصیص خواهد یافت . این در حالی است که در نظام پرداخت سود سهام پیش از این میزان ۱۰ تا ۲۵ درصد از آورده پیش از پرداخت مالیات به سهامداران پرداخت می‌شد.

این شرکت بدون اعلام جزئیات بیشتر اعلام کرد : «نرخ پرداختی به سهامداران در سیستم جدید به سهامداران در مقایسه با نظام قبلی قدرت انتخاب بیشتری خواهد داد».

در پی اعلام این خبر میزان سهام این شرکت به میزان یک و هشت دهم درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که با اعلام کاهش سود این شرکت در روز های گذشته شاخص سهام این شرکت افت قابل توجهی داشت.

پیش از این کاهش حاشیه سود این شرکت برای سرمایه‌گذاران در حالی اتفاق افتاده بود که افزایش نرخ سوخت و هزینه‌های تعمیر و نگهداری باعث شده بود که بسیاری از سهامداران مجبور به فروش سهام این شرکت شوند.

کد N2194967

وبگردی