آفتاب

هوچی‌گری ترامپ در بازار برای پیروزی در جنگ اقتصادی با چین

هوچی‌گری ترامپ در بازار برای پیروزی در جنگ اقتصادی با چین

رئیس‌جمهوری آمریکا در جنگ اقتصادی با چین و به نوعی با اتحادیه اروپا قصد دارد به نحوی پیش از مذاکره امتیاز گیری کند که پیش از مذاکرات اجلاس ۲۰ این مساله توسط وی بیشتر مشاهده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از یاهو فایننس، ارزهای در حال ظهور بیشترین افزایش خود را از جولای ۲۰۱۷ تا به حال داشته‌اند. مواضع سهل‌گیرانه بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا در پایین آوردن نرخ بهره نیز باعث شد که بورس‌های جهانی شاهد رشد بیشتری باشند.

این در حالی است که «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا با ارائه بسته‌های تشویقی قصد دارد رونق را به بازار این اتحادیه بازگرداند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چین و همینطور  اتحادیه اروپا را  به پایین نگه داشتن میزان ارزش پول خود در راستای رشد اقتصادی متهم کرده است.  این در حالی است که چین و آمریکا در اجلاس آتی گروه ۲۰ با هم دیدار خواهند داشت تا بر سر جنگ اقتصادی به توافق نهایی برسند. آمریکا تهدید کرده است که در صورت عدم دستیابی به توافق، تعرفه‌های بیشتری را علیه چین اعمال خواهد کرد.

چین در مواضع قبلی خود مبنی بر تعهدش به سیاست‌های انبساطی اصرار دارد. همینطور مسئولان بانک خلق چین سه‌شنبه گذشته به این نتیجه رسیدند که به شرکت‌های تولیدی، فاینانس و سرمایه بیشتری تعلق بگیرد تا میزان رکود ناشی از جنگ اقتصادی با آمریکا کمتر شود.

شرکت هوآوی خود را آماده کاهش ۴۰ درصدی میزان صادرات گوشی‌های تلفن همراه کرده است. این کاهش صادرات به دلیل فشارهای آمریکا برای پیروی از تحریم‌ها علیه شرکت چینی هوآوی است.

این در حالی است که قیمت‌های جهانی لوازم خانگی که از کره‌جنوبی صادر می‌شود، افزایش یافته است. این افزایش‌ها به دلیل فشار بیشتر آمریکا بر شرکت‌های چینی و در نتیجه رونق گرفتن بازارهای کره جنوبی به وجود آمده است. هفته گذشته سران اقتصادی کره‌جنوبی برای به نتیجه رسیدن درباره نرخ بهره گرد هم آمدند و به اجماع رسیدند که نرخ بهره کاهش یابد. جزئیات بیشتر در جلسات آتی با بانک مرکزی کره جنوبی مشخص خواهد شد.

«پری وارجیو» یک مقام اقتصادی کره‌جنوبی گفته است: «این مهم است که مقام‌ها قصد کاهش نرخ بهره را دارند ولی مهمتر میزان کاهش و همین‌طور زمان‌بندی کاهش است.»

فیلیپین نیز با نزدیک شدن به فصل واردات و صادرت میزان ارز بیشتری را وارد کشور کرده است تا بتواند نیازهای تاجران را در این زمینه جبران کند. این در حالی است که این کشور طی دو قرار داد مهم با شرکت هوآوی به نوعی بر خلاف سیاست‌های آمریکا در منطقه حرکت کرده است.

کد N2194856

وبگردی