آفتاب
در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد؛

اعتراض شدید تجری به نحوه رأی گیری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰

اعتراض شدید تجری به نحوه رأی گیری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰

عضو کمیسیون اصل نود گفت: بنده به نحوه رأی گیری برای ریاست این کمیسیون اعتراض شدید دارم، چرا که برخی از نمایندگان نام بنده را از روی برگه های رأی خط زدند و تعداد آرای باطله حدود ۵۰ مورد است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد تجری که به عنوان گزینه ریاست کمیسیون اصل نود معرفی شده بود و رأی لازم را کسب نکرد، طی اخطار قانون اساسی اظهارداشت: بنده اعتراض شدید دارم، چرا که علیرغم آنکه هیئت رئیسه چندین بار اخطار داد که هر چه سریعتر گلدان ها و برگه های تعرفه را آورده و بین نمایندگان توزیع شود، متأسفانه به این مسئله توجه نشد.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان جلوی چشم خودم رأی به اسم من را از افراد می گرفتند و برگه ها را خط می زدند که می توانید دوربین ها را چک کنید.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با اشاره به اینکه آرای باطله و خط خورده برای انتخابات ریاست کمیسیون اصل نود ۵۰ مورد است، تصریح کرد: به علت آنکه گلدان ها دیر آورده شد، برخی افراد نام بنده را از روی برگه های رأی خط زدند که بنده به این نحوه رأی گیری اعتراض شدید دارم، چرا که تعلل های صورت گرفته باعث سوءاستفاده شد.

تجری با بیان اینکه بنده حداقل ۱۳۰ رأی برای ریاست کمیسیون اصل نود داشته ام، گفت: هیئت رئیسه باید از آرای ما در صحن صیانت کند و لازم است تمام خط خوردگی ها بررسی شود، چرا که آرای خط خورده و باطله به نام بنده ۵۰ مورد است.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: متأسفانه گاهی اوقات چنین مشکلی پیش می آید که افراد برگه رأی خود را به دوستانشان می دهند که چنین مشکلاتی متعاقب آن پیش می آید و لازم است در مجلس حل شود.

وی با اشاره به اینکه این روش قدیمی است و هم تأخیر و هم شبهات این چنینی دارد، اظهارداشت: لازم است کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس موضوع رأی گیری با دستگاه الکترونیکی را بار دیگر مورد بررسی قرار دهد که حداقل درباره رأی گیری های مهم این چنینی یا رأی اعتماد به وزیران کارها با دستگاه الکترونیک صورت گیرد که هم روش سالم تری است و هم مشکلات این چنینی پیش نمی آید.

تجری پس از پایان سخنان لاریجانی فریاد می زد که بنده به این نحوه رأی گیری شکایت دارم که رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی گفت: شکایت شما در هیئت رئیسه مجلس بررسی می شود.

کد N2194702

وبگردی