آفتاب
«سفیر ایران به ما کمک کند»

هشدار جدی عضو هیات مدیره استقلال به کسر امتیاز و حذف از آسیا

هشدار جدی عضو هیات مدیره استقلال به کسر امتیاز و حذف از آسیا

عضو هیات مدیره استقلال نسبت به پیامدهای اولتیماتوم فیفا به این باشگاه هشدار داد و گفت: اگر نتوانیم پول پروئیچ را پرداخت کنیم هم از آسیا حذف می‌شویم و هم پنجره نقل و انتقالات بسته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران منزوی درباره وضعیت تیم استقلال و اینکه به نظر می‌رسد آرامش بر این تیم حاکم شده است، گفت: خیر آرامش بر استقلال حاکم نشده است. ببخشید با صراحت صحبت می‌کنم! در باشگاه‌های ایران بخصوص استقلال و پرسپولیس مشکلات از بین نمی‌رود بلکه از یک شکل به شکل دیگری در می‌آید.

وی افزود: در سه، چهار بخش مشکل داشتیم. یکی از آنها انتخاب سرمربی جدید بود که انجام شد. بخشی هم مربوط به تعهدات مالی به بازیکنان فصل قبل بود که خدا را شکر با کمک همه دوستان و بخصوص وزیر ارتباطات و اسپانسر باشگاه صورت گرفت.

عضو هیأت مدیره استقلال تصریح کرد: دو سه دغدغه دیگر داریم که دارد ما را آزار می‌دهد. در خبرها آمده بود سفیر ایران در کرواسی برای بازگرداندن برانکو به تیم پرسپولیس چندبار با او جلسه داشته است. نمی دانم این خبر درست است یا خیر. ولی توقع دارم سفیر ایران در زوریخ دنبال طلب ما از فیفا باشد. اگر می‌خواهیم ثابت کنیم استقلال و پرسپولیس را با یک چشم می‌بینیم، الان بهترین وقت است.

منزوی یادآور شد: اگر تا ۱۸ روز دیگر وجه شکایت پروئیچ را ندهیم، هم از آسیا حذف می‌شویم، هم پنجره نقل و انتقالاتمان بسته می‌شود و هم در داخل با خطر کسر امتیاز مواجه می‌شویم. این مسئله حیات باشگاه استقلال را تهدید می‌کند. اگر نتوانیم از مطالباتمان استفاده کنیم، به جایی نمی رسیم و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال دنبال مطالبات استقلال در فیفا نیست؟ گفت: فدراسیون انجام می‌دهد اما شاید برای خودش. پولی که باید به پروئیچ بدهیم پول زور است چون ۳۰ هزار دلار تبدیل به ۴۰۰ هزار دلار شده است ولی باید چه کار کرد. این اتفاق افتاده است و هیچکس هم مقصر نیست! مدیر آن روز استقلال هم همین گرفتاری امروز ما را داشته است. کسی را نباید مقصر جلوه داد. همین ۳۰ هزار دلار هم برای آن روز زیاد بوده است.

عضو هیأت مدیره استقلال در گفتگو با برنامه به «تهران ورزشی» ادامه داد: توقع داریم تمام ارکانی که می‌توانند به استقلال کمک داشته باشند، اقدام کنند. ما با ۲۰ میلیون هوادار روبرو هستیم. باید دست یاری به وزیر ورزش بدهند. وزیر دارد تلاش می‌کند ولی «یک دست صدا ندارد.» فیفا هم با باشگاه طرف نیست. اگر می‌توانستیم خودمان دنبال کار می‌رفتیم. الان باید همه وسط میدان بیایند. این مشکل آرامش را از باشگاه و هواداران گرفته است. سرمربی آورده ایم که تیم نتیجه بگیرد و در جامعه نشاط باشد. توقع کمک داریم و الان هم پای کار هستیم. هرجا لازم باشد مستنداتمان را می‌آوریم. دست هرکسی که بخواهد کمک کند را می بوسم و ساعت‌ها التماسش می‌کنم تا مشکل را حل کنیم و بعد برویم سراغ حفظ دیگر بازیکن استقلال یعنی پاتوسی.

منزوی درباره اینکه بهتر است باشگاه استقلال با آقای عراقچی یا تخت روانچی برای حل مشکل مذاکره کند، گفت: روانچی و عراقچی طرفدار ایران هستند. الان ما یک طلبی داریم که اگر وصول شود هم پاتوسی را حفظ می‌کنیم، هم خطر رفع می‌شود و هم بخشی از مطالبات بازیکنان سابق را می‌دهیم.

عضو هیأت مدیره استقلال در خصوص اینکه فردا مهلت پاتوسی به باشگاه استقلال تمام می‌شود، اظهار کرد: می‌شود این مشکل را حل کرد. این تاریخ حجت نیست. اینها چروک‌های نقل و انتقالات است ولی اول باید دغدغه اصلی حل شود. فتحی هر موقع می‌خواهد تصمیمی بگیرد، استرس دارد که چطور مشکل پروئیچ را حل کند.

منزوی در پاسخ به این سئوال که آیا منظور مهدی تاج از حذف نماینده ایران در آسیا باشگاه استقلال بوده است؟ گفت: بله آقای تاج لطف کرده بود و در نشست خبری اش این حرف را زد ولی چه کار کردید برای ما؟ باید این قضیه جدی گرفته شود. من از تمام کسانی که می‌توانند کمک کنند، درخواست می‌کنم. فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه می‌توانند کمک کنند. حتی وزارت ورزش هم نمی‌تواند مستقیم کاری انجام بدهد.

وی با بیان اینکه در استقلال هر سال یک بدهی ایجاد می‌شود، افزود: شاید ما هم برای هیات مدیره بعدی بدهی بگذاریم. این دارد هرسال تکرار می‌شود. درآمد و هزینه باشگاه‌های ما برابر نیست. هزینه‌های باشگاهداری بالا و بالاتر می‌رود و دستمان به جایی بند نیست. به حق پخش کاری ندارم چون یک رویا است. امسال برای خودمان بودجه صفر تعریف کرده ایم ولی یک پرونده مثل پروئیچ سر باز می‌کند یا نرخ ارز کمی بالا و پایین می‌شود.

عضو هیأت مدیره استقلال در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد باشگاه با وریا غفوری امضا شده است؟ گفت: با وریا پنجشنبه هفته پیش سه ساعت جلسه داشتیم. پیش نویس قراردادش با دست خط مدیر برنامه وریا به باشگاه رفته است و هر آن امکان دارد این پیش نویس در اسرع وقت امضا شود. وریا دانشجو است و روز گذشته امتحان داشت. امضای نهایی با فتحی است و امروز این اتفاق می‌افتد. مشکلی نیست.

منزوی درباره وضعیت پژمان منتظری اظهار کرد: پژمان منتظری از فولاد توسط من به استقلال آمد و ارتباط خاصی با این بازیکن دارم. می‌خواهم با او صحبت کنم و ببینم مشکل چیست. متاسفانه تا این لحظه جواب تلفن و پیام‌ها را نداده است. ان شاءالله که پاسخ می‌دهد.

عضو هیأت مدیره استقلال از درخواست باشگاه از وزارت خارجه برای گرفتن مطالبات خبر داد و گفت: وزارت ورزش نمی‌تواند ورود کند چون می‌گویند نباید فوتبال دولتی باشد. خودمان پیگیری می‌کنیم. نامه ما دفتر آقای ظریف وزیر امور خارجه است. حتماً هم آنها کارهایی کرده اند ولی به نتیجه نرسیده ایم. تا ساعت ۲ بامداد امروز با فتحی مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کردم و می‌گفت ۱۶ روز دیگر باقی مانده است. برای هم کنتور منفی می‌اندازیم!

منزوی درباره اینکه خوب است استراماچونی از این مشکلات خبر ندارد، اظهار کرد: استراماچونی همه چیز را شنیده است. متاسفانه آنقدر در داخل خبرها را خوب منتشر می‌کنیم که استراماچونی از همه چیز خبر دارد و چشم بسته نیامده است!

کد N2194569

وبگردی