آفتاب

رئیس قوه قضاییه: امروز دشمن در برابر مقاومت ملت مستاصل شده است

رئیس قوه قضاییه: امروز دشمن در برابر مقاومت ملت مستاصل شده است

رئیس قوه قضاییه گفت: مقاومت ملت ایران در برابر فشارهای دشمن موجب استیصال آنان شده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در نخستین گفت وگوی تلویزیونی خود با اشاره به لزوم رونق فضای تولید و کسب و کار در کشور اظهار داشت: خود را از مجلس، دولت و کارآفرین جدا نمی بینیم و باید مجموعه ای منسجم تلاش کند که تولید در کشور رونق یابد.
وی عنوان کرد: هرجا ایستادگی کردیم نتیجه آنرا دیدیم؛ امروز دشمن در برابر مقامت ملت ایران مستاصل شده و در حوزه اقتصادی با داشته های مادی و معنوی و به خصوص نیروی متراکم جوان می توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم و شاهد رونق تولید باشیم.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: امروز باید جوانان مورد توجه قرار گیرند و همه باید برای رونق تولید و میدان دادن به جوانان تلاش کنیم. قضات جوان امروز در قوه قضاییه فعالیت می کنند و ما برای احقاق حق روی آنان حساب می کنیم.
رئیسی در پاسخ به این پرسش که اعتماد مردم به قوه قضاییه امروز چقدر است؟ گفت: ابتدا که آمدم برخی نظرسنجی ها را دیدم که علمی انجام شده بود؛ براساس آماری که در نظرسنجی ها دیدم اعتماد مردم به دستگاه قضایی به دلیل برخی شایعات و ایجاد ذهنیت ها و برخی اتهامات ناروا در برخی پرونده ها بعضاً اعتماد زیاد نبود و لازم بود این اعتماد بازسازی شود.
وی تصریح کرد: نگاه مردم به دستگاه قضایی مهم است و این نگاه با عملکرد حاصل می شود؛ در این چهار ماه اخیر نظرات را گرفتیم و معتقدم میزان اعتماد مردم به دستگاه قضایی تفاوت کرده اما دقیق این مهم را، مردم و سازمان های نظرسنجی باید مشخص کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت: احساس می کنم براساس مراجعات و نظراتی که از عموم مردم دارم امیدواری به دستگاه قضایی افزایش یافته است. اگر ما فعالیت خود را به درستی ادامه دهیم و این امیدواری افزون شود این روند ادامه دارد و در غیر این صورت اعتمادسازی ماندگاری ندارد.

ایرنا
کد N2194500

وبگردی