آفتاب

کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در ۳ ماه گذشته

کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در ۳ ماه گذشته

ارزش دلار به دنبال پیش بینی‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به پایین‌ترین سطح ممکن در سه ماه گذشته رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارزش دلار به دنبال پیش بینی‌ها درباره اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره به پایین ترین سطح ممکن در سه ماه گذشته رسید. این در حالی است که ارزش «ین» ژاپن در سایه رشد تنش‌های ایران و آمریکا به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید. 

ضعف دلار موجب افزایش ارزش یورو به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید. همچنین صدور بیانیه‌هایی از احتمال فعالیت شرکت‌ها در فرانسه و آلمان این ارز سبز اروپائی را بیش از حد انتظار تقویت کرد. 

دلار برای سومین جلسه متوالی از زمان تأکید بانک مرکزی آمریکا بر آمادگی برای کاهش نرخ بهره در آینده‌ای نزدیک روند نزولی در پیش گرفته است. 

بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا طی هفته جاری تأکید کردند که آماده تسهیل سیاست پولی برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی جهان و تشدید تنش‌های تجاری جهانی هستند.

 یورو با ۶۹ صدم درصد افزایش به یک دلار و هزار و ۳۶۸ سنت در پایان جلسه عادی رسید که بالاترین سطح از زمان ۲۲ ماه مارس گذشته است. 

شاخص دلار به عنوان ارز آمریکایی در مقابل شش ارز رقیب با ۴۴ صدم درصد کاهش به نقطه ۹۶.۲۰۵ رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۱ ماه مارس گذشته است. 

ارز ژاپن در معاملات آسیا به نقطه ۱۰۷.۰۴۵ ین در مقابل دلار رسید که بالاترین سطح ارزش این ارز از سوم ماه ژانویه است.

کد N2194120

وبگردی