آفتاب

بانک مرکزی ظرف ۱۰ روز شرکت‌هایی که مجوز لیزینگ خودرو دارند را به مردم اعلام کنند

بانک مرکزی ظرف ۱۰ روز شرکت‌هایی که مجوز لیزینگ خودرو دارند را به مردم اعلام کنند

نماینده دادستان گفت: به بانک مرکزی اخطار می‌دهم که ظرف مدت ۱۰ روز به کمک خبرنگاران شرکت‌هایی که مجوز لیزینگ دارند را به مردم اعلام کنند تا مشخص شودکه شرکت‌هایی غیر از شرکت‌های اعلام شده غیرقانونی هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سومین جلسه رسیدگی به پرونده کیمیا خودرو صبح امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاصد و جرائم اقتصادی برگزار شد.

رسانه‌ها اگر بدون اخذ مجوز تبلیغ کنند ما به عنوان مدعی‌العموم با آنها برخورد می‌کنیم

در بخشی از این جلسه، آقامیری نماینده دادستان پس از اظهارات مهدی فتاحی‌نیا که روز گذشته از خود دفاع کرده بود و پس از استماع دفاعیات درنیا فتاحی‌نیا، عنوان کرد: مردم از طریق تبلیغاتی که در سایت‌ها، روزنامه‌ها و فضاری مجازی از این شرکت می‌دیدند مجموعه را پیدا کرده و از این طریق مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

نماینده دادستان تکید کرد: من به عنوان مدعی‌العموم به تمام روزنامه‌‌ها، سایت‌ها و فضای مجازی اخطار می‌د‌هم که نظام دیگر توان پرداخت هزینه ندارد. روزنامه‌ها و فضای مجازی نباید مبالغی را بگیرند و بدون اینکه مجوزی را از افراد حقیقی و حقوقی رؤیت کنند برای آنان اقدام به تبلیغ کننند.

اقامیری با بیان اینکه همه این شکات در راستای تبلیغات سایت‌ها و روزنامه‌ها مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، گفت: به سایت‌ها در فضای مجازی و روزنامه‌ها و حتی سلبریتی‌هایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند می‌گویم اگر در این راستا بدون اخذ مجوز تبلیغ کنند ما به عنوان مدعی‌العموم با آنها برخورد می‌کنیم.

بانک مرکزی ظرف مدت ۱۰ روز شرکت‌هایی که مجوز لیزینگ دارند را به مردم اعلام کنند

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: نظام به روزنامه‌ها و سایت‌ها مجوز داده که در راستای کالای ایرانی و کالای سالم تبلیغ کنند نه اینکه برای یک عده کلاه‌بردار تبلیغ کنند این مصداق معاونت در جرم است.

آقامیری با درخواست اینکه همه روزنامه‌ها و سایت‌ها باید این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند، اظهار کرد: اگر بدون اخذ مجوز تبلیغی انجام شود مدیران عامل و مدیران مسئول و صاحبان امتیاز آن مجموعه باید پاسخگو باشند.

وی در اخطاری به بانک مرکزی هم گفت: به بانک مرکزی اخطار می‌دهم که ظرف مدت ۱۰ روز به کمک خبرنگاران شرکت‌هایی که مجوز لیزینگ دارند را به مردم اعلام کنند تا مشخص شودکه شرکت‌هایی غیر از شرکت‌های اعلام شده غیرقانونی هستند  در این صورت مردم متوجه خواهند شد که اگر در شرکت‌هایی غیر از شرکت‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی ثبت‌نامی کرده‌اند فریب خورده‌اند و مشخص می‌شود که مابقی شرکت‌ها در جهت اقساط یا شرکت تملیک مجوزی ندارند.

ادامه دارد...

کد N2194031

وبگردی