آفتاب
تعلل در برگزاری انتخابات فدراسیون ها؛

وزارت ورزش پیش بینی از تعداد سهمیه های ایران در المپیک ندارد

وزارت ورزش پیش بینی از تعداد سهمیه های ایران در المپیک ندارد

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی گفت: پیش بینی ما فعلاً قطعی نیست زیرا تعداد زیادی از فدراسیون ها هنوز نقطه نظرات خود را بیان نکردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «ورزش بدون ویرایش» با موضوع یک سال تا المپیک و در ارتباط تلفنی با محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی و رضا خسروی دبیر گروه ورزشی خبرگزاری مهر از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

اسبقیان در رابطه با امکانات وزارت ورزش برای سهمیه المپیک بیان داشت: تمام تلاش و همت فدراسیون ها، مدیران وزارت ورزش و در رأس آنها وزیر ورزش و معاونین ایشان و کمیته ملی المپیک در سال منتهی به المپیک در راستای موفقیت فدراسیون هاست.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی درباره پیش بینی وزارت ورزش از تعداد سهمیه ها برای ایران گفت: ما جلسات متعددی را در ستاد بازی ها و با فدراسیون های ورزشی برگزار می کنیم که برنامه های خود را تشریح می کنند. پیش بینی ما فعلاً قطعی نیست زیرا تعداد زیادی از فدراسیون ها هنوز نقطه نظرات خود را بیان نکردند اما انتظار می رود فدراسیون ها به اهداف خود برسند.

این مقام مسئول در رابطه با وضعیت مالی فدراسیون ها اظهار داشت: در حال حاضر فدراسیون ها با توجه به شرایط کشور و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا بر محور اقتصاد مقاومتی و تصمیمات مدیرانه و مدبرانه اقدام می کنند تا با رعایت حداقل ها بیشترین سهمیه و بهره وری را داشته باشند.

وی همچنین متذکر شد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر اساس تفاهم نامه با فدراسیون ها حمایت های لازم را خواهند داشت تا مشکلی در خصوص برنامه های فدراسیون ها ایجاد نشود.

اسبقیان ادامه داد: فدراسیون های ما به لحاظ کسب سهمیه حتماً نسبت به دوره قبل بهتر عمل خواهند کرد.

وی از وضعیت فعلی رشته های شمشیر بازی، تکواندو و کاراته نسبت به دوره گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: برای رشته تیراندازی نیز عملکرد خوبی پیش بینی می شود. رشته کشتی اعم از فرنگی و آزاد نیز شانس زیادی برای مدال آوری دارد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در رابطه با زمان انتخابات فدراسیون کشتی اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات کشتی منتظر جواب استعلام ها هستیم که در صورت اعلام تا پایان این هفته، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای تاریخ دقیق انتخابات را اعلام خواهد کرد.

اسبقیان همچنین درخصوص زمان انتخابات فدراسیون وزنه برداری گفت: در این زمینه هم منتظر استعلام هستیم. طی هفته گذشته قول دادند که این هفته استعلام ها اعلام شود.

همچنین در ادامه، خسروی دبیر گروه ورزشی خبرگزاری مهر با انتقاد از اینکه هنوز اتفاق خاصی در ورزش کشور برای امیدوار بودن به کسب سهمیه ها رخ نداده گفت: البته ما عادت کردیم که مسئولان ورزشی درآستانه المپیک و بازی های آسیایی به فکر برنامه ریزی میافتند.

وی افزود: در شرایطی که ورزش دنیا در حال حرکت به سمت برنامه های سی ساله و پنجاه ساله است، ما روال سنتی مان را با قدرت ادامه می دهیم و ظاهراً هم هیچ تصمیمی برای تغییر این روند نداریم.

خسروی شرایط و حال و هوای فعلی ورزش ایران را غیر المپیکی خواند و گفت: ورزش ما باید از حالت سنتی یعنی مدال گرفتن در سه تا چهار رشته خارج شود. یکی از دلایل این موضوع عدم برنامه ریزی برای رشته ها و دغدغه اغلب فدراسیون ها برای کسب سهمیه و صرف ورود به المپیک است.

دبیر گروه ورزشی خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه رسانه ها از یک سال گذشته تعیین تکلیف فدراسیون های تاثیرگذار و المپیکی را خواستار شدند افزود: وزارت ورزش در این مورد کوتاهی و تعلل می کند.

وی تاخیر در برگزاری انتخابات کشتی، والیبال و وزنه برداری را اقدامی سوال برانگیز خواند و گفت: وزارت ورزش علاقه زیادی به سرپرست دارد و گویا می خواهد فدراسیون های مهم و تاثیرگذار با سرپرست اداره شوند. تایید صلاحیت در برخی فدراسیون ها خیلی زود اعلام می شود اما در برخی فدراسیون های مهم و تاثیرگذار از جمله کشتی، والیبال و وزنه برداری طول می کشد.

خسروی در ادامه، عدم یکپارچگی وزارت ورزش و بلاتکلیفی برخی فدراسیون ها را ناشی از عملکرد جزیره ای وزارتخانه و اعمال سلیقه معاونت ها عنوان کرد.

دبیر گروه ورزشی خبرگزاری مهر در خاتمه یادآور شد: در شرایطی که اکثر کشورها در حال برنامه ریزی برای المپیک بعدی (فرانسه) هستند، فدراسیون های ما همچنان در انتظار انتخابات و برنامه ریزی و بودجه ریزی به سر می برند البته این دوره جزو معدود دورانی است که بودجه فدراسیون ها به موقع تزریق شده است.

کد N2194021

وبگردی