آفتاب
رئیس فدراسیون تیراندازی مطرح کرد:

نگرانی هیئت اجرایی المپیک ۲۰۲۰ از احتمال کاهش سهمیه ها

نگرانی هیئت اجرایی المپیک ۲۰۲۰ از احتمال کاهش سهمیه ها

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: هنوز پیش بینی خاصی برای تعداد سهمیه ها نسبت به سه دوره گذشته در المپیک نداریم اما نگرانی احتمال کاهش سهمیه ها همچنان در بین اعضای هیئت اجرایی المپیک وجود دارد.

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در برنامه «ورزش بدون ویرایش» رادیو گفتگو گفت: سه نفر از فینالیست های ما در ادوار گذشته به المپیک راه یافتند که مقام ششم را کسب کردند اما متاسفانه از دسترسی به مدال بازماندند. امیدواریم در این دوره شاهد اتفاق خوبی باشیم تا این مقام ها به مدال تبدیل شوند.

دادگر افزود: نجمه خدمتی اولین سهمیه المپیک کاروان ۲۰۲۰ جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات جهانی پکن از آن خود کرد که این سهمیه از سه منظر برای ارزشمند بود؛ نخستین سهمیه المپیک ایران، نخستین سهمیه فدراسیون تیراندازی و از همه مهمتر اینکه توسط یک بانوی ایرانی کسب شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در تمام مسابقات حضور داریم ۲۰ سهمیه برای ما قابل تصور بود که اولین سهمیه را کسب کردیم. سه مسابقه در رشته بادی، تپانچه خفیف و اهداف پروازی را نیز پیش رو داریم که امیدواریم بچه ها سهمیه های خوبی کسب کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در رابطه با وضعیت نگران کننده تعداد سهمیه های کسب شده تا به الان گفت: امسال سال پرکاری برای فدراسیون های المپیکی، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و ستاد عالی المپیک ۲۰۲۰ است. اغلب مسئولان کشوری و ورزشی این دغدغه و نگرانی (تعداد اندک سهمیه های کسب شده تا به الان) را دارند و امیدواریم تلاش روسای فدراسیون ها و ورزشکاران به اعلام خبر خوب مبنی بر افزایش سهمیه ها نسبت به گذشته ختم شود.

دادگر در رابطه با پیش بینی ستاد و کمیته ملی المپیک برای تعداد سهمیه ها در المپیک گفت: هنوز پیش بینی خاصی برای تعداد سهمیه ها نسبت به سه دوره گذشته در المپیک وجود ندارد اما این نگرانی، احتمال کاهش سهمیه ها، همچنان در بین اعضای هیئت اجرایی المپیک وجود دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی اظهار کرد: ما در مسابقات تفنگ و تپانچه در سومین مسابقات کسب سهمیه کردیم و الان هم سه مسابقه تا آبان ماه پیش رو داریم. لذا پیش بینی تعداد سهمیه ها از الان کار سختی است. اما تصور بنده این است که نزدیک به دور گذشته با ۱۰ درصد کاهش یا افزایش، کسب سهمیه خواهیم داشت.

دادگر با اشاره به کل سهمیه رشته تیراندازی در دوره قبلی المپیک گفت: ما پنج سهمیه، شامل ۴ سهمیه در تفنگ و یک سهمیه در تپانچه داشتیم. مه لقا جان بزرگ، نجمه خدمتی، الهه احمدی، پوریا نوروزی و گلنوش سبقت اللهی به المپیک دوره قبل رفتند و هم اکنون هم در اردوها حضور دارند و جزو شانس های سهمیه بگیر هستند. آرمینا صادقیان نیز با ۱۷ سال سن جزو نخبگان تیراندازی است که به ایشان هم امیدواریم.

وی در رابطه با وضعیت فعلی پوریا نوروزی گفت: تخصص پوریا نوروزی در تفنگِ خفیف است و الان هم در اردو حضور دارند و تمرینات خود را مستمر و زیر نظر مربیان ادامه می دهند.

رئیس فدراسیون تیراندازی پرداخت بیش از ۵۰ درصدی بودجه فدراسیون ها را از سوی کمیته ملی المپیک اقدامی مثبت و موثر ارزیابی کرد و گفت: کمبود بودجه فقط مشکل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیست بلکه مسائل مالی و کشوری نیز در این موضوع دخالت دارند ضمن اینکه دستگاه های مختلفی از جمله سازمان برنامه و بودجه نیز باید ورود کنند.

دادگر با اشاره به عدم تأمین اعتبارات فدراسیون ها در ایام نوروز و بعد از آن خاطرنشان کرد: کلیه فدراسیون ها از این نظر تحت فشار بوده و هستند و ما نیز مانند سایر فدراسیون ها بودجه مورد نیازمان را از طریق درآمدزایی و قناعت تأمین کردیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه رشته تیراندازی وابسته به سلاح، مهمات و ابزار و تجهیزات مختلفی است افزود: اکثراً این تجهیزات وارداتی اند و برای حضور در مسابقات جهانی باید بهترین ادوات را در اختیار داشته باشیم که نداریم.

دادگر در پایان مطلب ابراز داشت: خوشبختانه بچه ها در مسابقات جهانی گذشته نتایج خیره کننده ای کسب کردند اگرچه موفق به کسب سهمیه نشدند اما با رکوردهای عالی دو سلاح از کشور آلمان هدیه گرفتند.

کد N2194000

وبگردی