آفتاب
حناچی:

کارخانه سیمان ری مرمت می‌شود

کارخانه سیمان ری مرمت می‌شود

شهردار تهران در مراسم افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت از مرمت کارخانه سیمان ری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، موزه پمپ بنزین در محل دروازه دولت تهران با حضور مسئولان شرکت نفت، میراث فرهنگی و شهرداری عصر روز شنبه (اول تیرماه) افتتاح شد.

در این برنامه پیروز حناچی شهردار تهران بیان کرد: ساختمان های بلند و جدید را نمی توان به عنوان ارزش های شهری قلمداد کرد. ارزش های یک شهر تعداد صفحات شناسنامه آن شهر است و در واقع موضوعاتی هستند که سیر تحول شهر را در طول تاریخ به نمایش می گذارند و ما امروز در کنار یکی از این ارزش ها قرار داریم که دوره از تاریخ تهران را با آن یادآوری می کنیم.

وی افزود: یکی از ۱۰ پمپ بنزین موجود تخریب شده و الان ۲ تا از آنها باقی مانده است. یک پمپ بنزین در منطقه ۱۵ خرداد هنوز کار می کند.

شهردار تهران گفت: در واقع معنای امروزی حفاظت در زمینه ارزش ها این است که چگونه مدیریت تغییر را می توانیم داشته باشیم. امیدوارم در دوره معاصر از این دهک خاطرات خوبی به یادگار بماند. در دنیا تبدیل فضاهای صنعتی به موزه ای یکی از روش هایی است که تحول می آفریند. عظیم ترین آنها نیروگاهی در لندن است که به مرکز فرهنگی تبدیل شده است. در ایران هم تجربیاتی در این زمینه داشته ایم مانند فرهنگسرای بهمن. این امید وجود دارد که کارخانه سیمان ری نیز مورد مرمت قرار گیرد تا استفاده و تاثیرگذاری فرهنگی برای شهر داشته باشد.

وی گفت: کاری ندارد که شهر را بفروشیم و بیلان و بودجه شهر را بالا ببریم و ادعا کنیم که شهر را اداره کرده ایم. هر مدیری می تواند این کار را انجام دهد ولی اینکه بتوانیم تغییری ایجاد کنیم برای شرایطی که مردم بهتر زندگی کنند مهم است.

حناچی ادامه داد: گزارش سال ۹۷ شهر تهران امیدوار کننده است. این گزارش از کاهش آلودگی هوا، افزایش تعداد روزهای پاک، کاهش ازن خبر می دهد البته برخی می گویند که به دلیل پدیده های طبیعی مانند باران است. البته شکی در آن نیست اما به هر حال تلاش مدیران و وزارت نفت برای داشتن سوخت بهتر نیز قابل تقدیر است.

در این مراسم افتتاحیه تمبر یادبود موزه که در تیراژ ۲۰۰ هزار قطعه چاپ شده به همراه ساختمان مرکزی موزه رونمایی شد.

کد N2193699

وبگردی