آفتاب

جدال بر سر خصوصی‌سازی فرودگاه پاریس

جدال بر سر خصوصی‌سازی فرودگاه پاریس

طرفداران دولت فرانسه خواستار خصوصی‌سازی فرودگاه پاریس هستند در حالی که چپ‌ها و همینطور محافظه کاران فرانسه نسبت به حفظ روند موجود و عدم واگذاری واحدهای دولتی به بخش خصوصی معترض هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، نشست مخالفان و موافقان دولت فرانسه در منطقه «سنت دنیس» در شمال پاریس تشکیل شد. محور موضوع مذاکرات بحث خصوصی‌سازی یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان در پاریس است.

اکثریت پارلمان، طرفداران دولت و همینطور کمونیست‌ها که قصد دارند از خصوصی‌سازی اموال دولتی جلوگیری کنند و همینطور محافظه‌کارانی که طرفدار خصوصی‌سازی هستند، در این اجلاس گرد هم آمدند.

دولت در حالی قصد دارد خصوصی‌سازی فرودگاه پاریس را اعلام کند که روی ۹ میلیارد یورو درآمد حاصل از فروش این فرودگاه برای جبران کسری بودجه فرانسه حساب باز کرده است. این امکان وجود دارد که دولت در بحث خصوصی‌سازی رفراندوم برگزار کند.

«برونو لومر» وزیر تجارت فرانسه در این‌باره اعلام کرده است: «دولت به این فروش برای جبران کسری بودجه نیاز دارد. فروش این فرودگاه باعث افزایش رقابت بین فرودگاه های کشور خواهد شد.»

تظاهرکنندگان مخالف طرح‌های خصوصی‌سازی دولت ماکرون هستند و همینطور فروش فرودگاه بین‌المللی پاریس را نشانی بر ضعف دولت در حفظ منافع ملی دانسته‌اند.

کد N2193611

وبگردی