آفتاب
کریمی در گفتگو با مهر:

مجلس برای اجرای دقیق قانون افزایش حقوق مُصر است

مجلس برای اجرای دقیق قانون افزایش حقوق مُصر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس مُصر است که مصوبه افزایش حقوق کارمندان به طور دقیق اجرا شود و اجازه نمی‌دهد حقوق آنان تضییع شود.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عدم اجرای دقیق مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان، اظهار داشت: متأسفانه در اجرای این قانون ایرادات اساسی وجود دارد و نمایندگان طی تذکرات متعدد خواستار اجرای صحیح مصوبه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان شده‌اند.

وی ادامه داد: دولت ادعا می‌کند که قانون افزایش حقوق را به درستی اجرا کرده است اما برای مجلس سوالات و ابهامات بسیار زیادی در زمینه اجرای این قانون وجود دارد که باید دولت در این زمینه پاسخگو باشد و رویه اجرای آن را اصلاح کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مأمور شده‌اند تا با تشکیل کارگروه‌های مشخصی، نحوه اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان از سوی دولت و تطبیق عملکرد دولت با مصوبه مجلس را مورد بررسی قرار دهند و سپس نتیجه بررسی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

کریمی تأکید کرد: در صورتی که نتیجه بررسی‌های کارگروه‌های مجلس دال بر این باشد که دولت در زمینه اجرای قانون افزایش حقوق کارکنان تخلفی مرتکب شده است، مجلس از همه امکانات قانونی خود برای ملزم کردن دولت به اجرای دقیق این قانون استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت درباره این قانون ابهامی دارد، مجلس آماده اصلاح و رفع آن موارد است، خاطرنشان کرد: مجلس مُصر است که مصوبه قانونی مجلس به طور دقیق اجرا شود و در صورتی که محرز شود که دولت نسبت به اجرای دقیق این قانون اقدام نکرده و حقوق کارکنان دولت تضییع شده است، قطعاً از امکانات نظارتی خود برای تمکین دولت استفاده می‌کنیم.

کد N2193596

وبگردی