آفتاب

حراج «خانه خوبان» برگزار شد/ آثار هنرمندان مطرح به فروش نرسید

حراج «خانه خوبان» برگزار شد/ آثار هنرمندان مطرح به فروش نرسید

در حراج آثار نمایشگاه «خانه خوبان»، بسیاری از آثار به فروش نرسید و مجمع خیرین مدرسه ساز اعلام کرد که همه آثار زیر ۵ میلیون تومان را تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خریداری می‌کند.

به گزارش ایلنا، مراسم حراج آثار نمایشگاه «خانه خوبان» به نفع سیل زدگان کشور، عصر جمعه ۳۱ خردادماه با اجرای بهرام رادان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد، ۱۲۵ اثر از ۸۶ تن از هنرمندان کشورمان از جمله کامبیز درمبخش، فخرالدین فخرالدینی، حسین محجوبی، یدالله کابلی خوانساری، کوروش شیشه‌گران، طاهر شیخ‌الحکمایی، جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، معصومه مظفری، سیمون آیوازیان، نصرت الله مسلمیان، حبیب الله صادقی و… به فروش گذاشته شد و قرار است بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد فروش آثار خود را به آسیب دیدگان از سیل اخیر کشور اهدا کنند.

محسن سلیمانی (دبیر رویداد «خانه خوبان») گفت: رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از همان ابتدای وقوع سیل در مناطق سیل زده کشورمان حضور یافت و برنامه‌های متنوعی را برای حمایت از مردم این مناطق انجام داد که برنامه‌های «بی قرار توام» و «خانه خوبان» از آن جمله است.

وی تعداد آثار این نمایشگاه را ۱۲۵ اثر از ۸۶ هنرمند ذکر کرد و افزود: تعدادی از این آثار طی یک هفته برگزاری نمایشگاه فروخته شده و مابقی آثار امروز با همت عالی به فروش گذاشته می شود.

سعید اوحدی (رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) نیز در سخنانی به شرح خدمات این سازمان در راستای حمایت از سیل زدگان کشور پرداخت و یادآور شد: بعد از وقوع سیل قرارگاهی در سازمان با ۱۲ کمیته مختلف تشکیل شد که از مردم سیل زده حمایت شود که یکی از برنامه‌های آن برگزاری همایش بزرگ خیرین مدرسه ساز با حضور هنرمندان در پردیس سینمایی آزادی بود و رکورد جمع آوری ۲۷۰ میلیارد تومان را برای این مجمع به ثبت رساند که برای ساخت مدارس مناطق سیل زده هزینه می‌شود و با این مبلغ ۵۰ درصد هزینه ساخت این مدارس تامین شد.

در ادامه، بهرام رادان (مجری مراسم حراج آثار نمایشگاه «خانه خوبان»)درخصوص برگزاری این حراج گفت: عید  امسال عید تلخی بود و اخبار و تصاویری که از وقوع سیل در مناطق غرب و شمال کشورمان شاهد بودیم، باعث شد که بهار ما زیبا آغاز نشود، امیدوارم که با جمع شدن عیدی از این مراسم و اهدای آن به مردم سیل زده کشورمان، اندکی از غم روی شانه های آنها کاسته شود.

وی درباره شیوه برگزاری حراج هم توضیح داد: این مراسم به صورت حراج‌های معمول برگزار نمی‌شود بلکه آثار یکی یکی معرفی و قیمت پایه آن اعلام می‌شود، برخی از آثار قبلاً خریداری شده است و مابقی آثار که تعداد آنها زیاد است، با صرف وقتی کمتر از یک دقیقه به فروش گذاشته می‌شود.

آثاری از بنفشه احمدزاده، مهدی احمدی، ساره بیات، رضا افسری، آرمان استپانیان، سیمون آیوازیان، رضا بانگیز و جواد بختیاری، موحد بیرانوند، رویا بیژنی، فرشید پارس کیا، شیرین پیله وری، بابک خدابنده، مهوش دولت آبادی، طاهر شیخ الحکمایی، علی شیرازی، برادران شیشه گران، مصطفی دشتی،  فروخته نشد.

از فرزاد ادیبی یک اثر با قیمت ۷ میلیون تومان فروخته شد، اثر هومن بیات اثری نیز که از مجموعه قجربازی ارائه شده بود  طی هفته گذشته به قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شده بود و اثر دیگری از این هنرمند نیز که با همین قیمت عرضه شد، امکان فروش پیدا نکرد.

اثری از محمد احصایی قبلاً در این نمایشگاه به قیمت ۸۵ میلیون تومان فروخته شده بود. اثر مهناز پسیخانی نیز از جمله آثار فروخته شده این نمایشگاه طی هفته گذشته بود که اعلام شد با قیمت ۵ میلیون تومان به فروش رسیده است و اثر ماهنی تذهیبی نیز به قیمت پایه ۸۰۰ هزار تومان خریداری شد. آثار عین الدین صادق زاده و حبیب الله صادقی نیز از جمله آثاری بودند که با توفیق در فروش همراه بودند و هر کدام به ترتیب به قیمت ۱۲ میلیون تومان و ۴۵ میلیون تومان فروخته شدند.

اثری از احمد وکیلی هنرمند نقاش نیز طی هفته گذشته با قیمت ۱۴ میلیون تومان فروخته شده بود. اثر ارائه شده از سیمون آیوازیان نیز با قیمت پایه ۵ میلیون تومان خریدار نداشت. اثری از کامبیز حضرت پور نیز قبلاً با قیمت ۳ میلیون تومان فروخته شده بود. از خلیل کوییکی هم اعلام شد که یک اثر با قیمت ۱۸ میلیون تومان به فروش رسیده است.

آثار جمشید حقیقت شناس، هادی حیدری، محمد حیدری و الهه خاتمی نیز هر کدام با قیمت‌های پایه به ترتیب ۳۵ میلیون تومان، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ۲۵ میلیون تومان و ۱۲ میلیون تومان خریدار نداشت.

کامبیز درمبخش کاریکاتوریست شناخته شده کشور نیز یک اثر در این حراج با قیمت پایه ۲۰ میلیون تومان عرضه کرده بود که در نهایت امکان فروش نیافت.

در پایان این مراسم اعلام شد که دو اثر از محمد احصایی به این نمایشگاه رسیده است که هر دو اثر از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هر کدام به قیمت ۸۵ میلیون تومان خریداری شده است.

همچنین جامعه خیرین مدرسه ساز نیز در پایان این مراسم اعلام کرد که همه آثار زیر ۵ میلیون تومان را تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خریداری می‌کند.

کد N2193161

وبگردی