آفتاب

مبارزه با تبعیض و اجرای عدالت برنامه اصلی قوه قضاییه در دوره جدید خواهد بود

مبارزه با تبعیض و اجرای عدالت برنامه اصلی قوه قضاییه در دوره جدید خواهد بود

رئیس دستگاه قضا گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی تحول قضایی رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه صدور احکام، توجه به مردم و حقوق آنان و حقوق عامه است که مورد تاکید دستگاه قضایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق کارکنان قوه قضائیه با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته قضایی گفت: هفته قوه قضائیه را به همه همکاران در سراسر کشور که در جهت احقاق حق تلاش می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: یاد شهدای بزرگوار هفتم تیر به ویژه شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی را گرامی می‌داریم و به روح بلندشان درود می‌فرستیم .

وی ادامه داد: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و میثاق با ایشان و آرمان‌های بلندشان برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی، اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه مبتنی بر ارزش‌های الهی، آرمان‌های امام مرور می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پرچم عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت، ۴۰ سال قبل امام بزرگوار ما  به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها این پرچم را بلند کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: امام عظیم‌الشأن‌مان در مورد دستگاه قضایی در سخنانشان جمله‌های ارزشمندی بیان کردند. امام بندهایی را  متوجه همه مسئولان کردند و بر اجرای عدالت و به ویژه از سوی مسئولان قضایی در همه ادوار  تاکید کردند.

رئیسی افزود: امام مسئولان قضایی را به اجرای عدالت، نفوذناپذیری، دیدن خدا در  همه شرایط و رعایت  شئونات توصیه کردند.

وی ادامه داد:  توصیه‌های امام امروز هم وجود دارد، در آغاز هفته قوه قضائیه که زیارت مرقد نورانی ایشان نصیب‌مان شد، از روح بلندشان استمداد می‌طلبیم  که برای ما و همه مدیران و همه دست اندرکاران دعا کنند و  از خدا بخواهند که ما در اجرای اهداف بلندشان و در عمل به ارزش‌های الهی تلاش کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در نگاه امام و مکتب سیاسی‌شان توجه به خدا، نگاه مردم به خواست آنان موج می‌زد، گفت: امام محور اخلاص بودند و دلدادگی به خدا در سیره‌شان موج می‌زد.

رئیس دستگاه قضا گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی تحول قضایی رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه صدور احکام، توجه به مردم و حقوق آنان و حقوق عامه است که مورد تاکید دستگاه قضایی خواهد بود .

وی تاکید کرد: در سیره و روش امام توجه حقوق مردم مورد توجه بود از همه عزیزان،  مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول بخش قانونگذاری و همکاران قضایی می خواهم  به دیدگاه امام نسبت به حقوق مردم و حق الناس توجه کنند،  یکی از مسائل مورد تاکید حق و حقوق مردم است که در استفاده از همه ظرفیت‌ها در این نظام و برای این کشور نباید دچار آسیب شود برای همین هم مبارزه با تبعیض و اجرای عدالت برنامه اصلی ما در این دوره خواهد بود.

کد N2193115

وبگردی