آفتاب

در صورت شکست در کاهش مالیات‌ها استعفا می‌دهم

در صورت شکست در کاهش مالیات‌ها استعفا می‌دهم

معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده است در صورتی که نتواند ۱۰ میلیارد یورو از میزان افزایش مالیات‌ها کم کند، از سمت خود استعفا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ایتالیا و بروکسل در حال رایزنی بر سر  میزان بدهی‌ها و پایین آوردن میزان هزینه‌های دولتی هستند. این در حالی است که اتحادیه اروپا اعلام کرده است در صورت عدم تحقق خواسته بروکسل اقدامات تنبیهی علیه ایتالیا در پیش گرفته خواهد گرفت. این گفت‌وگوهای در جهت پایین آوردن میزان بدهی‌های دولت ایتالیا انجام خواهد شد.

«ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا در گفت‌وگو با روزنامه «کوریره دلا سرا» گفت: « مشکل اینجاست که هنوز هیچ کاهش جدی مالیاتی  در حد ۱۰ میلیارد دلار صورت نگرفته است».

وی ادامه داد: «ایتالیا نیاز به یک اصلاح اقتصادی مهم دارد. این وظیفه من است که آن را عملی کنم. اگر آنها به من این اجازه را ندهند خداحافظی کرده و می‌روم.»

سالوینی افزود: « من خوشحال میشوم که بتوانیم پول بیشتری جمع کنیم تا بتوانیم کسری بودجه سال ۲۰۱۹ را جبران کنیم ولی دیگر خودآزاری بس است. اینکه بخواهیم با گرسنگی دست و پنجه نرم کنیم راه معقولی نیست.»

ایتالیا به دنبال صرفه‌جویی سه میلیارد دلاری در اقتصاد خود است تا بتواند میزان کسری بودجه را از مقدار دو و چهار دهم درصد را به مقدار دو و یک دهم درصد برساند.

با ائتلاف حزب پنج ستاره و حزب لیگ در ایتالیا و تشکیل دولت ائتلافی سران این دو حزب به کاهش میزان مالیات در این کشور اعتقاد دارند تا به نوعی بتوانند اقتصاد این کشور را رونق دهند.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی تاکید کرد: «در روزهای آتی مشخص خواهد شد که موضع اتحادیه اروپا در قبال سیاست‌های مالی ایتالیا چه خواهد بود.»

دولت ایتالیا پیش از این قول داده بود که از افزایش مالیات بر ارزش افزوده جلوگیری کند. به نظر می‌رسد در صورت این افزایش میزان ۲۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ به خزانه ایتالیاواریز شود.

کد N2192826

وبگردی