آفتاب

آلودگی هوای اصفهان از وضعیت «خطرناک» هم بدتر شد/ جدول

آلودگی هوای اصفهان از وضعیت «خطرناک» هم بدتر شد/ جدول

تسنیم نوشت: با هجوم دوباره ریزگردها به آسمان اصفهان بار دیگر کیفیت هوای این شهر از مرز خطرناک نیز عبور کرد.

ابتدای هفته جاری بود که ریزگردها میهمان ناخوانده استان اصفهان و به صورت ویژه کلانشهر اصفهان شدند. روز شنبه هفته جاری کیفیت هوا در شهر اصفهان به حدود ۴۰۰ نیز رسید اما پس از حدود ۲۴ ساعت از شدت حضور ریزگردها در آسمان اصفهان کاسته شد.

این بار پیش‌بینی‌های هواشناسی از وقوع مجدد پدیده ریزگردها در آسمان اصفهان در روزهای پایانی هفته خبر دادند که این پیش‌بینی امروز به وقوع پیوست.

در حال حاضر بر اساس شاخص‌های آماری مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهر اصفهان، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در زمان انتشار این خبر ۴۷۰ و در حالت خطرناک است.

همچنین براساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوای اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان منتهی به ساعت ۸ صبح امروز با میانگین ۱۹۵، وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم گزارش شده است.

اکنون در منطقه سجزی و نجف آباد نیز میانگین شاخص کیفی با ۱۶۱ و ۱۰۳ در وضعیت ناسالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

کد N2192230

وبگردی