آفتاب

سه مشکل اصلی صنعت

سه مشکل اصلی صنعت

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات ارزش‌افزوده، بخشنامه‌ها و وجوهی که سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کند ...

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات ارزش‌افزوده، بخشنامه‌ها و وجوهی که سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کند از مشکلات بخش صنعت کشور است. سیدحسن حسینی اظهار کرد: مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست و شاید مشکل نقدینگی در استان‌هایی مانند خراسان رضوی در مرتبه دوم، سوم یا چهارم قرار بگیرد.

وی گفت: مشکل بخش صنعت غیر از نقدینگی، سه مشکل اصلی دیگر از جمله مالیات ارزش‌افزوده را هم شامل می‌شود که باید دستگاه‌های ذی‌ربط در رفع آن تلاش کنند. حسینی در ادامه به بحث تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: مشکل تحریم‌ها جدی است و با وجود آنکه سه‌ماه از سال رونق تولید سپری می‌شود اما باید حرکت جدی‌تری در این زمینه آغاز شود. وی افزود: برای رونق تولید باید برنامه‌ریزی کرد، زیرا تولید در یک پروسه و فرآیند معینی حاصل می‌شود و براساس این فرآیند باید تولید شکل بگیرد و در غیر این صورت نمی‌توان منتظر موفقیت زیادی در این زمینه بود. حسینی دیوان‌سالاری را از دیگر مسائل بخش صنعت ذکر کرد و گفت: برای رونق تولید باید اختیار کافی به استان‌ها داد تا آنها در این زمینه مستقل عمل کنند. وی تصریح کرد: در بخش صنعت استان‌ها برای انجام خیلی از فعالیت‌ها به موافقت مرکز و تهران نیازمند هستند و این می‌تواند روند انجام فعالیت‌ها را با دشواری روبه‌رو کند.

کد N2192154

وبگردی