آفتاب

عدالت در توزیع فضای سبز در تهران وجود ندارد

عدالت در توزیع فضای سبز در تهران وجود ندارد

مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر تحقق سرانه ۱۵ متر فضای سبز برای شهروندان تهرانی گفت: عدالت در توزیع فضای سبز در این شهر وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، کلانتری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در خصوص سرانه فضای سبز شهر تهران گفت: عدالت در توزیع فضای سبز در شهر تهران وجود ندارد. براساس استاندارد سرانه فضای سبز در شهر تهران باید ۱۵ متر باشد که این امر محقق شده اما توزیع عادلانه این سرانه در مناطق تهران وجود ندارد.

وی افزود: عوارض آلایندگی در تهران تماماً به حساب شهرداری تهران واریز می‌شود اما باید نظارت دقیقی برای هزینه کرد این عوارض در جهت بهبود سطح محیط زیست شهر تهران وجود داشته باشد. در راستای اجرای قانون هوای پاک با رویکرد جدید که ابلاغ شده است روزهای هوای پاک در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ دو برابر شد و در سال جاری نیز تا به امروز در مقایسه با سال گذشته در همین محدوده زمانی از ۸ روز به ۲۵ روز هوای پاک افزایش پیدا کرده است در حقیقت همه ۲۶ دستگاه در حوزه اجرای وظایفشان برای کاهش آلودگی هوای تهران اقدامات بسیاری مؤثری انجام دادند در این میان شهرداری تهران با همکاری مناسب اقدامات مؤثری را انجام داده است. البته عزم جدی دستگاه‌های حاکمیتی نیز در کنار شهرداری باعث شده که امروز شاهد وضعیت بهتری در حوزه هوای شهر تهران باشیم.

کلانتری در خصوص پروژه شهید شوشتری گفت: این بزرگراه از محدوده بزرگراه امام رضا(ع) به انتهای بزرگراه رسالت منتهی می‌شود که حدود ۱۱ کیلومتر طول دارد بخشی از این پروژه از پارک سرخه حصار عبور می‌کند و ده سال است که شهرداری تهران علیرغم شروع این پروژه به صورت جدی اجرای آن را دنبال نکرده است.

وی ادامه داد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای این پروژه قول همکاری دادند اما این شرط را اعلام کردند که تمام این پروژه باید به صورت تونل اجرایی شود، در حال حاضر آمادگی داریم در صورتی که صفر تا صد این پروژه به صورت تونل اجرای شود همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هزینه برای محیط زیست شهر تهران ضروری است قطعاً از همان محلی که دولت برای شهرداری تهران منابع در نظر می‌گیرد باید شهرداری برای محیط زیست هزینه کند.

انتهای پیام

کد N2192067

وبگردی