آفتاب

نبرد با گازهای گلخانه‌ای با مزارع خورشیدی معلق در اقیانوس

نبرد با گازهای گلخانه‌ای با مزارع خورشیدی معلق در اقیانوس

همشهری آنلاین: محققان می‌گویند با ساخت مزارع خورشیدی معلق در اقیانوس می‌توان دی اکسید کربن را از آب دریا جدا کرد و به نبرد گازهای گلخانه‌ای رفت.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، همچنین می‌توان از برق این مزارع خورشیدی، برای خارج کردن دی اکسیدکربن و هیدروژن از اقیانوس‌ها استفاده کرد.

ترکیب این عناصر نیز برای تولید متانول و استفاده‌های صنعتی دیگر به کار گرفته می‌شود. پژوهشگران معتقدند اگر راه‌اندازی مزارع خورشیدی معلق بر روی اقیانوس همه‌گیر شود، می‌توان به طور جدی در جهت کاهش دمای کره زمین گام برداشت. البته اجرای چنین طرحی هزینه‌های زیادی دارد.

محققان نروژی و سوئدی که بر روی این طرح کار می‌کنند، معتقد هستند که با ایجاد ۱۱ میلیون جزیره مصنوعی هوشمند که هر یک در ابعاد یک زمین فوتبال هستند می‌توان آثار انتشار گازهای گلخانه‌ای را در جو زمین کاهش داد.

صفحات خورشیدی نصب شده در این جزایر می‌توانند نور خورشید را به برق مبدل کرده و از توان آنها برای استخراج هیدروژن و دی اکسیدکربن از آب دریا استفاده کرد. البته این جزایر باید در آب‌های آرام احداث شوند تا از اثرات تخریبی موج‌ها و توفان‌ها بر روی آنها جلوگیری شود.

کد N2192047

وبگردی