آفتاب
در نمایشگاه هوایی پاریس رقم خورد

جان تازه برای بوئینگ ۷۳۷ مکس/ثبت سفارش جدید برای خرید ۲۰۰ فروند

جان تازه برای بوئینگ ۷۳۷ مکس/ثبت سفارش جدید برای خرید ۲۰۰ فروند

گروه اینترنشنال ایرلاینز، که شرکت مادر بریتیش ایرویز (هواپیمایی انگلستان) است، اعلام کرد در نظر دارد ۲۰۰ هواپیمای مکس ۷۳۷ خریداری کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، گروه اینترنشنال ایرلاینز، که شرکت مادر بریتیش ایرویز (هواپیمایی انگلستان) است، اعلام کرد در نظر دارد ۲۰۰ هواپیمای مکس ۷۳۷ خریداری کند. این اولین سفارش خرید این هواپیما پس از زمین‌گیر شدن آن به دنبال سقوط دو فروند مکس ۷۳۷ و به وجود آمدن نگرانی‌های ایمنی در مورد این هواپیما بود.

قرار است این هواپیماها بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۷ تحویل داده شوند و بین ایرلاین‌های این گروه هوانوردی، شامل ووئلینگ، لول و بریتیش ایرویز، برای پروازهای خارجی از فرودگاه گتویک لندن، به اشتراک گذاشته شوند.

گروه اینترنشنال ایرلاینز و بوئینگ نامه تمایل به خرید این سفارش عظیم را در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی کردند تا اوضاع این هواپیماساز آمریکایی تقویت شود. این درحالی صورت گرفت که ایرباس در این نمایشگاه با معرفی یک مدل جدید رقیب، بیشتر سفارشات را به دست آورده است.

ارزش تقریبی این ناوگان هوایی که ترکیبی از ۷۳۷ مکس ۸ و ۱۰ است، ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است، اما اینترنشنال ایرلاینز اعلام کرده است که تخفیف بزرگی گرفته است.

کد N2191927

وبگردی