آفتاب

مشروح اولین جلسه رسیدگی پرونده کیمیاخودرو + کیفرخواست متهمان

مشروح اولین جلسه رسیدگی پرونده کیمیاخودرو + کیفرخواست متهمان

اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان کیمیا خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاضی صلواتی در ابتدای این جلسه از دادگاه گفت: در مورخ ۲۹ خرداد ۹۸ اولین جلسه محاکمه متهمان شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی با حضور متهمان، وکلای مدافع، نماینده دادستان و تعدادی از شاکیان به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این پرونده ۱۱۱ جلد دارد و ۱۵ نفر در این پرونده متهم هستند که ۸ نفر از آنان متواری هستند و میزان کلاهبرداری ۱۱ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰  تومان است که از ۱۱۷۰ نفر کلاهبرداری شده است.

وی از آقامیری نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را تشریح کند.

نماینده دادستان متهمان این پرونده را به شرح زیر قرائت کرد:

۱- شرکت کیمیا خوردو که متهم است به کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان ۱۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز.

۲- مهدی فتاحی‌نیا بازداشت موقت از ۱۶ مهر ۹۷ متهم است به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به مبلغ مذکور و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز

۳- مرتضی فتاحی‌نیا بازداشت موقت از ۳۱ شهریور ۹۷ متهم است به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز

۴- درنیا فتاحی‌نیا بازداشت از تاریخ ۳ خرداد ۹۷ متهم است به انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای

۵- عبدالنبی حسین‌پور متهم است به معاونت در انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

۶- محمدرضا کشاورز متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

۷- امیرعلی سام رجبی متهم است به معاونت در انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

۸- مجید پورمحسنی متهم است به انجام معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

۹- غلامرضا بهاری متهم است به معاونت در انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای.

۱۰- علیرضا اشرف‌داری متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

۱۱- صادق صمدی متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

۱۲- نسرین الله‌یاری بازداشت به دلیل عجز در تهیه وثیقه متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای.

۱۳- اعظم کریمی متهم است به معاونت در انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای.

۱۴- سمیه عفت‌دوست متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای.

۱۵- معصومه موسوی متهم است به معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاه‌برداری شبکه‌ای که دسترسی به وی حاصل نشده است.

وی در ادامه تشریح کیفرخواست بیان کرد: متهمان درنیا فتاحی‌نیا به عنوان مدیرعامل کیان‌خودرو و مهدی و مرتضی فتاحی‌نیا به عنوان عضو هیات مدیره برخلاف مفادنامه و اساس‌نامه شرکت و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی با احداث دفاتری تحت عنوان کیمیاخودرو اقدام به فروش نقدی و اقساطی خودرو نموده و ضمن اخذ وجه از مشتریان خوردویی واگذار نشده است.

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به همکاری سایر متهمان با این سه گفت: با توجه به سابقه خدمتی آنها در شرکت بر اوضاع و احوال شرکت اشراف داشتند و می‌دانستند که این شرکت مجوزی از بانک مرکزی اخذ نکرده و با این وجود با شرکت همکاری کرده و با دروغ‌هایی همچون اینکه دستگاه پوز داخل دفتر مربوط به شرکا خوردوسازی است یا اینکه خوردو ها عامل تحویل است سر متقاضیان را کلاه گذاشته اند لذا با توجه به ادله موجود در پرونده وقوع بزه از سوی متهمان و در تهران محرز است و درخواست کیفر می شود.

آقانوری در ادامه با اشاره به  ماده چهار قانون ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری بیان کرد: درصورت صلاح دید شما و هیات رسیدگی در صورتی که در حد افساد محرز شود و باتوجه به اینکه مجازات اقگفساد اعدام است درخواست اشد مجازات را دارم.

ادامه دارد...

کد N2191780

وبگردی