آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

انتقادبه مشکلات بدنی منطقی نیست/ گفته بودم «لی» را شکست می‌دهیم

انتقادبه مشکلات بدنی منطقی نیست/ گفته بودم «لی» را شکست می‌دهیم

مربی تیم ملی تکواندو گفت: اعضای تیم ملی در مسابقات مختلف با تمام توان مبارزات خوبی را به نمایش می‌گذارند و اینکه گفته می شود مشکل بدنسازی دارند، توجیه منطقی ندارد.

علی محمد بسحاق با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: تیم منتخب دانشجویان مراحل پایانی آماده سازی را برای حضور در یونیورسیاد جهانی طی می‌کنند و تا ۱۲ تیرماه که زمان اعزام به ایتالیاست، همه نفرات به شرایط حضور در مسابقات نزدیک خواهند شد. البته چند روز هم زمان داریم در محل مسابقات دوره تمرینی خود را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص انتقاد برخی منتقدان به نحوه بدنسازی ملی پوشان و تأثیر آن در نتایج تیم ملی گفت: این دست انتقادات پایه و اساس منطقی و علمی ندارد، تکواندوکاری که سه و بعضاً چهار راند بدون وقفه مبارزه می‌کند، تا آخرین لحظه پا به پای رقیب پیش می‌رود، نمی‌تواند مشکل بدنی داشته باشد. به عنوان مثال برخوداری جوان با آتیه کشورمان در سه راند مبارزه خود ۱۳۱ بار به هوگوی رقیب ضربه زد، این خود رکوردی دست نیافتنی در رقابتهای جهانی بود.

مربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: در چند ۲۰ ماه اخیر تیم ملی تکواندو روند خوبی را طی کرده است. تغییر فنی، تکنیکی و تاکتیکی تکواندوکاران مشهود است. در کل باید عنوان کنم که تیم ملی تکواندو روند خوبی را طی می‌کند و در سالی که تلاش ما برای کسب امتیازات لازم برای رسیدن به سهمیه‌های المپیک است، می‌بایست همه خانواده این رشته برای کمک به تیم ملی کمک کنند.

بسحاق ادامه داد: تکواندو برای تثبیت در جایگاه خود در المپیک دائم در حال تغییر است، این تغییرات به پیشرفت تکواندو در سطح گسترده منتهی شده و در هر دوره از مسابقات به فاصله چند ماه به خوبی می‌تواند نشانه‌هایی از این پیشرفت را مشاهده کرد، دیگر نمی‌توان با یک تکنیک یا یک تاکتیک به مدال رسید. گذشت زمانی که با بازیکن تک پا قهرمان جهان می‌شد. مبارزات تکواندو را تماشا کنید، تکواندوکار ایستا، همان راند اول بازنده است و ما این تغییرات را در اعضای تیم ایجاد کردیم و در مبارزات ملی پوشان کشورمان تنوع تکنیک و تاکتیک به خوبی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای کادر فنی انتقادپذیر هستند و بارها عنوان کردیم که پذیرای همه اساتید هستیم تا با حضور در اردوها نظرات راهبردی خود را در اختیار قرار دهند. چگونه مربی که هیچ بخشی از تمرینات تیم را ندیده چنان انتقاد می‌کند که زحمات چند ماهه همه را برباد انتقاد می‌گیرد. چند ماه قبل در گفتگویی اعلام کرده بودم که وزن چهارم‌های ایران می‌توانند «دای هون لی» را شکست دهد، این گفته من که بدون شک با پشتوانه شناخت کامل از توانایی تکواندوکاران خوب کشورمان بیان شده بود، با تمسخر همان آقایان مواجه شد، ولی دیدیم که در مسابقات «رم» این اتفاق توسط میرهاشم افتاد.

مربی تیم ملی در پایان گفت: تیم ملی تکواندو راه خود را به خوبی پیدا کرده و در این مسیر نیز مصمم هستیم با تمام قوا و با سرعت پیش برویم و از تمام اساتید و دلسوزان تکواندو می‌خواهیم، به ما کمک کنند این سرعت بیشتر شد و خدای ناکرده مانعی برای حرکت رو به جلوی ما نباشند.

کد N2191491

وبگردی