آفتاب

درخواست تحصیل سند اراضی محل کارخانه گاز مایع دشت آزادگان به نام هلدینگ خلیج فارس

درخواست تحصیل سند اراضی محل کارخانه گاز مایع دشت آزادگان به نام هلدینگ خلیج فارس

وزارت نفت درخواست کرده است تا حق بهره برداری از ۱۸۰ هکتار از اراضی پلاک ثبتی (۳) فرعی از (۱۹) اصلی بخش (۹) واقع در دهستان جفیر شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان را به قیمت کارشناسی روز به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس فروخته و صد درصد وجه المعامله را به حساب ذیربط خزانه داری کل کشور واریز کند.

به گزارش ایلنا، برای تسهیل در اجرای طرح کارخانه گاز و گاز مایع NGL۳۲۰۰  در سال ۱۳۹۴ این طرح از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است. این طرح یکی از طرح های مهم وزارت نفت در جمع آوری گازهای همراه نفت خام در میادین مشترک غرب کارون و از پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

از آنجا که سند مالکیت زمین محل احداث طرح بابت مراجعات روزمره به ادارات ذی ربط دولتی، بانک ها و صدوق توسعه ملی مورد نیاز بود، وزارت نفت پس از طی مراحل مختلف کمیسیون ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰، موافقت هیئت وزیران را طی مصوبه شماره ۱۳۱۷۶۹ مورخ ۹ اسفند ۱۳۹۴ برای اخذ بهره برداری زمین ۱۸۰ هکتاری محل اجرای طرح به نام وزارت نفت (شرکت مهندسی توسعه نفت) را کسب نموده است و سند این زمین با توجه به متن مصوبه با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی وزارت نفت صادر شده است.

از آنجا که در مصوبه فوق الذکر هرگونه تغییر بهره بردار و واگذاری بعدی منوط به تصویب هیئت وزیران است، وزارت نفت درخواست کرده است، تحصیل سند اراضی محل کارخانه گاز مایع دشت آزادگان به نام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس جهت طرح و تصویب در هیئت وزیران در مسیر اجرا قرار گیرد.

کد N2191360

وبگردی